י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כתב אישום נגד הפעיל שלחם ב'ספייס'

שמואל ויספיש, פעיל ב'משמרת הצניעות', מואשם כי איים ברצח על עובדי חנות המחשבים 'ספייס' שבשכונת גאולה, תקף את בעל החנות ולקוחות והשחית סחורה

ויספיש כששוחרר ממעצר. צילום: פיני רוזן
ויספיש כששוחרר ממעצר. צילום: פיני רוזן

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד שמואל ויספיש, פעיל ב'משמרת הצניעות', בגין תקיפה ואיומים נגד עובדים בחנות המחשבים 'ספייס', בשכונת גאולה שבירושלים, על רקע התנגדותו לפעילות החנות באזור.

כתבות בנושא:

"ויספיש ומאירוביץ' נעצרו בעקבות בוזגלו"
אש בירושלים: "לשחרר את וויספיש"
ויספיש שוחרר ממעצר; "ניצחון לה' ולתורתו"


בכתב האישום שהוגש נגד ויספיש, בן 22, נאמר כי הוא נהג להזדהות בין היתר בשם "נחמן גולד", וכי איים לשרוף את החנות ולרצוח את העובדים, במידה וימשיכו לעבוד בה. הוא אף ניסה לגרש לקוחות ולאיים עליהם שלא יקנו סחורות בחנות.

ויספיש מואשם כי בתקופה שבין חודש יוני לחודש אוגוסט 2008 נהג להגיע עשרות פעמים, עם עוד 15-10 אנשים, לחנות המחשבים והציוד אלקטרוני ולהפגין נגד פעילותה. במהלך ההפגנות הוא נהג לגרש ולדחוף לקוחות ולאיים עליהם שלא יקנו סחורה במקום. כמו כן דחף את עובדי החנות והפך סחורה, חסם עם אחרים את הגישה לחנות וערך בה תפילות המוניות כדי להפריע לפעילותה.

ויספיש כינה את העובדים "נאצים", "שורפי נשמות" ו"חזירים". במהלך ההפגנות אף השליך אבן על מחסנאי החנות וגרם לו לכאבים. עוד נטען בכתב האישום כי הוא ואדם נוסף בשם אפרים גרינפלד, גררו את בעל החנות, בנימין פרדמן, אל מחוצה לה והיכו אותו. הוא נפצע ונגרמו לו שברים באף ובאצבע שהצריכו ניתוחים.

כתב האישום מייחס לויספיש שלושה סעיפים בגין התפרעות, סחיטה בכוח ואיומים ותקיפה וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}