י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לא בלי הגלביה שלי

מדינת משטרה: עופר גמליאל, המרצה 15 שנות מאסר בגין חברות ב'מחתרת בת עין', מסרב לבקר את בנו, שנפצע בפיגוע הרצחני בבת עין. הסיבה: השב"ס דורש שיסיר את הגלביה שלו

עופר גמליאל. צילום: הארץ
עופר גמליאל. צילום: הארץ


האסיר עופר גמליאל, המרצה 15 שנות מאסר בגין השתייכות ל'מחתרת בת עין', לא יצא מהכלא לבקר את בנו בן ה-7, שנפצע באורח בינוני בפיגוע הרצחני שהיה היום (ה) ביישוב בת עין שבגוש עציון, בשל ויכוח עם שלטונות השב"ס על הבגדים אותם ביקש ללבוש במהלך הביקור.

פיגוע בבת עין: בן 13 נרצח; בן 7 פצוע

שירות בתי הסוהר הודיע גמליאל כי יוכל לצאת לבקר את בנו, בליווי סוהרים, כשהוא לובש מכנסי אסיר וחולצה רגילה. גמליאל התעקש ללבוש את הגלביה, אותה הוא לובש בתוך תחומי בית הכלא. לאחר שהסוהרים הבהירו לו כי לא יוכל לצאת עם הגלביה, הודיע גמליאל כי החליט שלא לצאת כלל לבית החולים.

אחיו של גמליאל, אביהו מאיר גמליאל, זעם אתמול על התעקשות השב"ס וכינה אותה, 'תרגילי מנהיגות'. הוא סיפר לעיתון 'הארץ': "עופר קיבל אישור לחופשה מיד לאחר הפיגוע, כי הוא צריך לסעוד את ילדיו. השב"כ לא התנגד לחופשה. בהמשך הודיעו לו הסוהרים שהם חזרו בהם, הוא לא יוכל לצאת לחופשה, אלא לצאת ולבקר את בנו, כשהוא מלווה בסוהרים כשידיו אזוקות".

לדבריו, "עופר הסכים לצאת בתנאים שהציב השב"ס, אבל אז, כשהוא כבר התחיל לצאת, הודיע לו הקב"ט שהוא לא יוכל ללכת כשהוא לבוש בגלבייה שאיתה הוא מסתובב מדי יום בכלא. אין כאן שום דבר חוץ מהפגנת קושי עורף מצד המערכת. זה בזיון שלא נתקלתי בו בחיים".

בשירות בתי הסוהר אישרו לעיתון 'הארץ', כי הסיבה לכך שגמליאל נשאר בכלא ולא ביקר את בנו היתה סירובם לאפשר לו לצאת כשהוא לבוש גלביה. "מיד לאחר שנודע דבר הפיגוע הצענו לגמליאל לצאת לבקר את בנו, כשהוא מלווה בסוהרים. כדי שלא להביך אותו, סוכם שבתוך בית החולים הוא יסתובב ללא אזיקים ויוכל לצאת עם חולצה רגילה ומכנסי אסיר. גמליאל סירב, והתעקש לצאת רק עם הגלביה. הצענו לו ארבע פעמים במהלך היום לצאת בליווי הסוהרים, אך הוא סירב. אי אפשר לומר שלא היינו רגישים למצבו".

גמליאל, בן 47, היה פעיל ב'מחתרת בת עין' שפעלה בשנים הראשונות של האינתיפאדה השנייה. גמליאל היה אחד משלושת חברי הקבוצה שהיו תושבי היישוב בת עין.

באפריל 2002 עצרה המשטרה את שלמה דביר וירדן מורג מבת-עין, בעת שניסו להניח עגלת תופת ועליה מטען חבלה גדול סמוך לבית ספר פלסטיני לבנות בא-טור שבמזרח ירושלים. מורג ודביר ועמם עופר גמליאל, הורשעו בניסיון הפיגוע. מורג וגמליאל נדונו ל-15 שנות מאסר כל אחד. דביר נדון ל-12 שנה. בפרשה נעצרו והורשעו כמה מתיישבים נוספים.

גמליאל הוא נגר במקצועו ואב לשבעה ילדים. לפני כחצי שנה הוא פתח בשביתת רעב, במחאה על כך שמונעים ממנו חופשות ובמחאה על תנאי מעצרו.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}