י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מה גרם לחברות בבעלות מחו"ל לתרום לבני ישיבות?

איש העסקים יהודי-איטלקי חיבר בין החברות, תרם 50 אלף שקלים, ואף התרים את חבריו בתעשיית הטקסטיל עבור בני תורה וישיבות לקראת חג הפסח. התוצאה: מכירת נעלים במחיר הפסד וחלוקת כובעים

בחורי הישיבות נהנו
בחורי הישיבות נהנו


המיתון הקשה שתוקף את ישראל לא התחיל כאן. חברות רבות בעולם כבר קרסו וחברות נוספות מתנדנדות בין הפסדים גדולים לפשיטת רגל. אולם, מתברר, כי למרות המצב הכלכלי הרעוע, גופים ישראליים שזיהו את הקטסטרופה המתקרבת מבעוד מועד, הצליחו בעזרת קשרי עסקים והרבה סיעתא דשמייה להיערך נכון ולהציע פתרונות לציבור לומדי התורה בישראל.

וכך, לראשונה בישראל נרתמות 2 חברות ענק בינלאומיות, בבעלות לא יהודית, לסייע לציבור החרדי בישראל לקראת חג הפסח. מדובר בחברות רוקפורט ופלורשהיים - חברות ותיקות, המוכרות את מותיגהן במילוני פריטים בכל העולם. בעלי החברות קיבלו ואמצו בחום את הצעתם של בעלי חברה בכפר חב"ד, ושיווקו כמות עצומה של נעליים איכותיות, במחיר הפסד, על מנת לחלק אותם כמעט בסבסוד מלא.

את המהלך הזה יזמו בישראל בעלי 'המקום הנכון' שרתמו לעניין יהודי בעל חסד, איש עסקים איטלקי בשם דניאל יאני. האיש ידוע בקשריו הטובים עם ראשי השלטון במדינה ונחשב לאדם בעל השפעה בתחום התעשייה והכלכלה באיטליה.

אנשי המקום הנכון, הדביקו אותו בהתלהבות לקראת מבצע פסח הגדול, ולא רק שתרם 50 אלף שקלים עבור המיזם, אלא שהציע את עצמו לחבר ולתווך במו"מ בין גופי החסד בישראל והחברות. בתום כמה חודשים של מו"מ וטיסות חובקות עולם, הושלם המהלך, עם הצטרפות יצרני מותג הכובעים האיטלקית 'מונזינו' וחברת בגיר הישראלית בבעלות יהודית. וכך, בעסקה סיבובית שתוכננה היטב, נחתכו מחירי הבגדים, ההנעלה והכובעים באופן דרמטי. יצרני הכובעים אף תרמו כמות לא מבוטלת של כובעים, כדי שהמקום הנכון יחלק לנזקקים.

לפני כשבוע החל המבצע שהיה אמור להימשך שבוע ימים בלבד, ואולם, התורים הארוכים והלחץ בחנויות ומחוצה להם, כמו גם בקשה מפורשת של רבני הקהילות וראשי ישיבות להמשיך את המבצע, הביאו בתחילת השבוע את השותפים במיזם לבצע הערכת מצב שבסיומה התקבלה החלטה - להמשיך את המבצע בשבוע נוסף.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}