י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ח"כ מוזס: תוחמר הענישה כלפי זייפני הכשרות

הפרסומים על הונאות כשרות בהיקפים גדולים, הביאו את ח"כ מוזס להגיש הצעת חוק לענישת הזייפנים. "נתינת כשרות מזויפת, דינה כנתינת התחזות לרופא ונתינת תרופות שלא בפיקוח"

תעודות כשרות פיקטיביות
תעודות כשרות פיקטיביות


בימים האחרונים נחשף בכתבת תחקיר בעיתון 'מעריב', כי מאות מסעדות ברחבי הארץ מתהדרות בתעודות כשרות מטעם גורמים מפוקפקים המתחזים לרבנים ולמשגיחים. אזרחים רבים, שומרי כשרות המקפידים לסעוד במקום המציג תעודת כשרות, נפלו בפח ונכשלו באכילת מאכלים שאינם עומדים תחת השגחה כלל מאחר והתעודות ניתנו על ידי זייפנים.

ח"כ מנחם מוזס אמר בתגובה, כי "מכירת מאכל שאינו כשר כאילו הוא כשר, הוא כמכירת תרופה לחולה על ידי רופא מתחזה! ודינו של מזייף תעודת כשרות הוא כדין המתחזה לרופא ומתיימר לטפל בחולים!"

לדברי מוזס, יש לרענן את נוהלי הפיקוח על מתן תעודות הכשרות ולהגביר את המעקב אחר עסקי המזון על מנת למנוע בעתיד מכשלה דומה. "ליהודי המקפיד על כשרות, גורמת מכשלה שכזו לעוגמת נפש קשה ולצער רב. אני קורא לכל הממונים על ביצוע חוק הונאה בכשרות לעמוד על המשמר ולהשתמש בסמכותם החוקית למניעת מקרים אלו!"

לדבריו, החוק הנוכחי במתכונתו אינו מתייחס בסעיף הענישה אל זייפן תעודת כשרות ואין מנוס אלא להוסיף זאת באופן מפורש בחוק ובכך ליצור הגנה נוספת מפני נוכלים וזייפנים. "אני מקווה כי בבוא הזמן, יתמכו בחוק חברי כנסת מכל סיעות הבית", אומר מוזס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}