י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

העיקר (לא) הבריאות

'יהדות התורה' חתמה על ההסכם הקואליציוני, ומרחיבה את הקואליציה ל- 74 חברים. בכנסת מתכנסת הסיעה על מנת לדון בחלוקת התפקידים. השאלה הגדולה היא: מי לא ייקח את תיק הבריאות?

ישיבת סיעה בכנסת. למי יילך הכספים?
ישיבת סיעה בכנסת. למי יילך הכספים?

לאחר מו"מ מתיש ומייגע חתמה היום לפני הצהריים סיעת יהדות התורה על ההסכם הקואליציוני והצטרפה לממשלת נתניהו.

הכנסת אישרה - הממשלה יצאה לדרך

לפי ההסכם שנחתם תקבל המפלגה את תפקידי יו"ר ועדת הכספים, סגן שר במשרד החינוך וסגן שר הבריאות, במעמד של שר. כמו כן תקבל הסיעה את תפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור לחצי קדנציה.

אבל כעת רק מתחיל המשחק הפוליטי האמיתי בתוך המפלגה, כאשר המאבק בין הח"כים הוא: מי מהם לא יכהן בתפקיד סגן שר הבריאות, כאשר הקרב האמיתי הוא בין ח"כ משה גפני מ'דגל התורה' לבין ח"כ יעקב ליצמן מ'אגודת ישראל' על תפקיד יו"ר ועדת הכספים.

ביקורת גדולה נמתחה היום בכלי התקשורת על ההחלטה שלא למנות תפקיד של שר במשרד הבריאות. ביקורת נמתחה גם על 'יהדות התורה', שחבריה נראים שאינם רוצים בתפקיד. משה גפני אמר: הרי כל הזמן טוענים שהחרדים סחטנים, עכשיו יש לנו הזדמנות לעזור לכולם. ולהשיג תקציבים עודפים למערכת הבריאות.

ההכרעה תתקבל לבסוף בהצבעה בסיעה, כאשר השאלה היא: במי יתמוך ח"כ מאיר פרוש. ב'סיעה המרכזית מאיימים כי באם ח"כ מאיר פרוש לא יתמוך בחבר סיעתו ליצמן, הוא לא יזכה לכהן כסגן שר החינוך, שיהיה למעשה "שר חינוך חרדי".

מיד לאחר חתימת ההסכם, התכנסה 'יהדות התורה' לישיבת סיעה בכנסת. בישיבה צפויים לדון חברי הכנסת בחלוקת התפקידים בתוך הסיעה. כאמור, המאבק העיקרי הוא על ועדת הכספים. ההחלטה הסופית על חלוקת התפקידים צפויה להתקבל במהלך היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}