י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'דיל' חוסם פרוש

הח"כים ליצמן ומוזס רקחו 'דיל': אם ח"כ מאיר פרוש תומך בח"כ משה גפני לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, חלוקת התפקידים תתבצע ב'וועדת השמונה' - ומוזס יקבל את התפקיד השני • חשיפה

פרוש וליצמן. מי יכופף את מי?
פרוש וליצמן. מי יכופף את מי?

הערב (ג') יחתמו חברי הכנסת של 'יהדות התורה' על הסכם קואליציוני לכניסה לממשלה.

אולם, אם עד עכשיו העסיק את בכירי הסיעה נושא הגיור, הרי שמרגע חתימת ההסכם מתחילה מלחמת עולם על תפקיד יו"ר ועדת הכספים. המסרים שהעבירו חברי הכנסת ליצמן וגפני בחודשים האחרונים, היו חד-משמעיים: אין מקום לפשרות. זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי.

תזכורת קצרה: שני חברי הכנסת הודיעו בשער בת רבים, שאם הם לא מקבלים את ועדת הכספים הם ישארו חברי כנסת מן השרה. נו, אז אמרו. בשעות האחרונות החלו חברי הכנסת בפעילות קדחתנית על מנת לשבץ את עצמם בתפקיד בו הם חפצים.

ח"כ מאיר פרוש הלך אל הגר"ע יוסף, על מנת לקבל חיזוק לתפקיד סגן שר החינוך. ביקש - וקיבל את אשר רצה. הגר"ע יוסף אמר לפרוש: "אתה משלנו. אנחנו רוצים אותך בחינוך. אתה כמו ספרדי".

אך יכול להיות שהחיזוק המדובר לא יעזר לו.

שכן, בשעות האחרונות קיבל ח"כ מאיר פרוש את המסר הבא: אם תתמוך בח"כ משה גפני מ'דגל התורה', הרי שתפקיד סגן שר חינוך אינו מובטח לך כלל ועיקר.

בכירים ב'אגודת ישראל' מספרים הערב לאתר 'בחדרי חרדים' על דיל שנרקם בימים האחרונים בין ח"כ יעקב ליצמן לבין ח"כ אליעזר מנחם מוזס. הסיכום ביניהם קובע כך: אם מאיר פרוש 'בוגד' ותומך בגפני, הרי שאת חלוקת התפקידים נבצע בתוך 'ועדת השמונה' - ומוזס יהיה זה שיקבל את התפקיד השני.

אותם מקורות יודעים לספר, כי ליצמן יוכל לקחת גם את תפקיד שר הבריאות לאחר שקיבל מרבו - האדמו"ר מגור- אישור לקחת גם את התפקיד המדובר. לפיכך, אומרים היום הגורמים ב'אגודת ישראל' לפרוש: תתמוך בליצמן או שתישאר ללא כלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}