י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"העדות המפלילה שקרית"

בית המשפט העליון דן בערעור שהגיש ח"כ לשעבר שלמה בניזרי, שנידון ל-18 חודשי מאסר. בניזרי ערער על ההרשעה ועל גזר הדין. המדינה ערערה על קולת העונש. גם הגר"ר אלבז מערער על הרשעתו

ח"כ לשעבר שלמה בניזרי
ח"כ לשעבר שלמה בניזרי


בית המשפט העליון דן היום (ג) בערעור שהגיש ח"כ לשעבר הרב שלמה בניזרי, שהורשע לפני כשנה בעבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים ונידון ל-18 חודשי מאסר. בניזרי ערער על ההרשעה ועל גזר הדין ואילו המדינה ערערה על קולת העונש.

בדיון נשמע גם ערעורו של הגאון רבי ראובן אלבז, שהורשע אף הוא בפרשה. באמצעות עורכי דינו, אביגדור פלדמן ואברהם לביא, ערער הרב אלבז על הרשעתו בתיווך לשוחד ועל גזר הדין שקיבל - מאסר על תנאי.

מכתב האישום שהוגש נגד בניזרי לפני יותר משלוש שנים עלתה תמונה של קשרים אסורים שקיים בניזרי, בתקופת כהונתו כשר העבודה והרווחה, עם הקבלן משה סלע. על פי כתב האישום, בניזרי קיבל טובות הנאה רבות בתמורה למידע שהעביר לסלע. סלע העיד במשפט נגד בניזרי כעד מדינה.

בדיון בבית המשפט העליון טענו פרקליטיו של בניזרי, בני נהרי וליאור אשכנזי, כי עדותו של סלע, שהיוותה ראייה מרכזית בהרשעתו של בניזרי, היתה "שזורה בשקרים" . לדבריהם, בית המשפט המחוזי כתב אף הוא בהחלטתו כי מדובר בעדות של "אדם שקרן ורמאי", ועל כן זוכה בניזרי מחלק מהעבירות שיוחסו לו. לדבריהם, "העדות המפלילה - שיקרית".

המדינה, באמצעות עו"ד מיכאל קרשן, טענה כי בית המשפט המחוזי היה ער לחולשות ולקשיים שיש בעדותו של סלע ובחן את העדות בזהירות ובחשדנות, ולמרת זאת הרשיע את בניזרי - על סמך ראיות נוספות שהיו בתיק. לעניין עונשו של בניזרי טענה המדינה כי בשנים האחרונות ישנה הקלה עם עובדי ציבור בתחום השחיתות הציבורית, וכי רמת הענישה צריכה לעלות.

המשך הטיעונים יישמעו בדיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב. ההחלטה תתקבל בעוד מספר שבועות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}