י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מחר בבג"צ: ערעור בניזרי והג"ר אלבז

השופטים - אדמונד לוי, חנן מלצר ואסתר חיות - ידונו בערעור שהגישה פרקליטות המדינה על קולת העונש של ח"כ לשעבר שלמה בניזרי והגר"ר אלבז, ומאידך ידונו בערעורם של הנאשמים על הרשעתם

ח"כ לשעבר, שלמה בניזרי
ח"כ לשעבר, שלמה בניזרי


מחר (ג) צפוי להתקיים בבג"ץ דיון בערעור שהגישה פרקליטות המדינה על גזר הדין שניתן במשפטם של ח"כ לשעבר שלמה בניזרי והגר"ר אלבז.

השופטים - אדמונד לוי, חנן מלצר ואסתר חיות - ידונו בערעור שהגישה פרקליטות המדינה על קולת העונש, ומאידך ידונו בערעורם של הנאשמים על הרשעתם.

כזכור, לפני כשנה נגזרו על ח"כ לשעבר שלמה בניזרי שנה וחצי מאסר, בגין עבירות שוחד, ועל הגראון רבי ראובן אלבז מאסר על תנאי.

הפרקליטות מערערת על קולת העונש שנגזר על ח"כ בניזרי, ומבקשת מבית המשפט להחמיר בעונשו.

כמו כן מבקשת הפרקליטות להחמיר בעונשו של הרב אלבז, ולהטיל עליו לפחות מאסר שירוצה בעבודות שירות.

יצויין, כי שופט בית המשפט המחוזי, יעקב צבן, לא הטיל על הרב אלבז מאסר בפועל, כיוון שהוא ראה בו, כדבריו: "דמות מיוחדת ויוצאת דופן, אשר הציל מאות ואולי אלפי בני נוער במצוקה ממשפחות קשות יום, שהוחזרו למעגל החיים. נכון הדבר, כי דווקא באנשים רמי מעלה, בעלי יכולת השפעה רבה יש להקפיד וברור שהמטרה אינה מקדשת את האמצעים, אולם מעשיו הטובים של אלבז מהווים נסיבה נוספת וכבדת משקל, בה יש ליצור את החריג המאפשר לבית המשפט שלא להטיל עונש מאסר בפועל.

"הרב אלבז הינו איש רב פעלים, נערץ, רב גדול בישראל המיטיב לעשות למען החברה והקהילה והזולת, עשרות שנים. אין המדובר בנאשם רגיל, אלא במקרה נדיר, יוצא דופן ואולי ללא תקדים. הרב אלבז לא חירף את נפשו בשדה הקרב הצבאי, אך היה חייל וגנרל במערכה החברתית והחינוכית. תרומתו כה רבה ומהותית, עד שניתן ואפשר לשקלה כנגד מאסר".

קישורים:
לגזר הדין במחוזי
להכרעת הדין במחוזי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}