י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

זה שניצח, וזה שוויתר

המאבק בש"ס הוכרע: מרגי - שר הדתות, כהן - סגן שר במשרד האוצר. הבוקר הודיע יצחק כהן לגר"ע יוסף: מוותר על תפקידי למען השלום. שאר התפקידים יחולקו על-ידי אלי ישי

השר יצחק כהן. ויתר למען השלום
השר יצחק כהן. ויתר למען השלום


מחר (ג') צפויה לקום ממשלה בישראל. המגעים להרכבתה ארכו מעבר למשוער, אולם מרכיב הממשלה, בנימין נתניהו, יכול לסכם בסיפוק את הרכבת הממשלה, יומיים לפני תום הארכה שניתנה לו על ידי הנשיא.

הימים האחרונים מוקדשים לחלוקת התיקים של הממשלה הבאה. מתברר שיועצי ראש הממשלה הנכנס יצירתיים במיוחד, והצליחו למצוא תפקידים ל-6 שרים חדשים. גם בסיעת ש"ס מתבצעת היום חלוקת התיקים באופן רשמי.

מועצת החכמים התכנסה בסופו של דבר (לאחר שדובר שלא תתכנס, עקב העדרו של הגר"ש כהן), ובישיבה השתתפו הגר"ע יוסף והרבנים מאיה ובעדני. בנוסף השתתפו בישיבה, הרב רפאל פנחסי - מזכיר מועצת החכמים, ואלי ישי, יו"ר סיעת ש"ס.

הישיבה החלה בשעה 13:00, כשבעצם הסוגיא היחידה שעמדה על הפרק הייתה משרד הדתות.

מלחמת העולמות: מי יזכה בקרב הקשה?

כפי שפרסמנו, על משרד זה התנהל מאבק עיקש בין ח"כ יעקב מרגי לשר יצחק כהן. מרגי שמקבל הבטחות בפעם השלישית לקבל תפקיד שר, מול כהן שעשה חיל בתפקידו (אתמול פירסם עיתון 'הארץ', כי בתקופת כהונתו של השר כהן, התווספו 50 אחוז לתקציבו).

הדילמה הייתה עמוקה יותר ממשרד הדתות. המאבק היה על פניה של ש"ס. אטיאס שנלחם (אנו תקווה שאת מלחמותיו במשרד השיכון למען הציבור החרדי, יעשה בקצת יותר התלהבות ומרץ) למען יצחק כהן, וטען כי יש להשאירו בתפקידו. מולו התייצבו גיסותיו של אלי ישי, שהבטיחו את התפקיד למרגי, ואף דאגו לפמפם את עובדת היותו שר כעובדה מוגמרת.

ואכן, היום ההכרעה הגיעה.

מועצת החכמים שהתכנסה החליטה: מרגי שר הדתות, כהן סגן שר במשרד האוצר.

האמת תיאמר: הקרב הוכרע כבר בשעות הבוקר המוקדמות. אתמול, בשעת ערב מאוחרת, נפגש השר יצחק כהן עם אלי ישי. בפגישה נאמר מה שנאמר, והיום בשעות הבוקר, לאחר תפילת שחרית, ניגש השר יצחק כהן אל הגר"ע יוסף ואמר לו כי הוא מוותר על תפקיד שר הדתות למען השלום.

גורמים בש"ס אומרים היום, כי לולא ויתורו של יצחק כהן, יכול להיות שהחלטת מועצת החכמים הייתה נראית קצת אחרת.

יצוין, כי אין הבדל בין תפקיד שר לסגן שר, הן מבחינת משכורת והן מבחינת שאר התנאים. יש הטוענים כי תפקיד סגן שר במשרד האוצר עדיף בהרבה על משרד הדתות. השר יצחק כהן, ששוחה כדג במים בנפתולי חוקי האוצר, עוד מתפקידו הקודם כסגן שר האוצר, יהנה עכשיו מהתחככות עם ראשי המשק, ומטיפול בסוגיות תקציביות הנוגעות גם לעולם התורה. כמי שטיפל עד היום בבעיות של מקווה בדימונה, התפקיד במשרד האוצר, עוד יכול להתברר כזכיה גדולה.

מועצת החכמים החליטה כי שאר התפקידים שקיבלה המפלגה: סגן יו"ר הכנסת, ויו"ר ועדת הפנים יחולקו על-ידי יו"ר ש"ס, אלי ישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}