י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שבת של 17 מיליון שקל

17 נגידים התארחו בשבת האחרונה במחיצת האדמו"ר מגור במעון נופש בצפת, לאחר שתרמו, כל אחד, מיליון שקל במזומן, למוסדות התורה והחסד של גור • כל הפרטים על השבת הנדירה

 האדמו"ר מגור. לצידו ר' יונתן בורנשטיין מראשי מוסדות גור
האדמו"ר מגור. לצידו ר' יונתן בורנשטיין מראשי מוסדות גור

17 איש בלבד, מתוך קהילות גור בארץ ובעולם, שבתו בשבת האחרונה, שבת פרשת ויקרא, במחיצת האדמו"ר מגור במעון הנופש המפואר של הנגיד ר' שלום פישר בעיר העתיקה בצפת. שכן, רק אותם אלו שהיו מסוגלים להעביר, עד אמצע השבוע הקודם, סך של מיליון שקל במזומן, זכו לתענוג הרוחני העילאי הזה.

'איחוד מוסדות גור' תומך באברכי הכוללים של החסידות, מדי חודש בחודשו, בהפקדה ישירה לחשבונות הבנק שלהם בסך 550 ש"ח. זאת מלבד מלגת משרד הדתות והמלגה שכל 'כולל' מעביר לאברכיו, בהתאם ליכולתיו. בתקופות החגים מגדיל ה'איחוד' את תמיכותיו, בפרט לאברכים היושבים באוהלה של תורה בעלי משפחות ברוכות ילדים.

בשנים האחרונות אף הנהיג האדמו"ר מגור חלוקת 'קמחא דפסחא' בהיקפי ענק, של מצות, דגים, בשר ויין, לאלפי משפחות בקהילה - בכדי להקל על ההורים המארחים את ילדיהם בחג החרות - ולבני התורה העושים את החג בבתיהם.

הקריסה הכלכלית בעולם גרמה למשבר כספי קשה ב'איחוד מוסדות גור'. נגידים רבים צמצמו את היקף תרומותיהם, כאשר במקביל הנהלת 'איחוד המוסדות' ממשיכה, לפי הוראת האדמו"ר, לתקצב את בני הישיבות ואברכי הכוללים.

לקראת חג הפסח הקרב, היו מוטרדים ראשי ה'איחוד' מהמעמסה האדירה הרובצת על כתפיהם, לגייס מיליוני שקלים לחלוקת ה'קמחא דפסחא', ולתמיכה נוספת באברכי הכוללים לקראת ימי החג.

כך עלה הרעיון היצירתי: האדמו"ר נוהג לצאת מדי שנה לקראת חג הפסח, למספר ימי מנוחה בערד או בצפת. ינוצלו ימים אלו להכיר טובה לבעלי ההון שיטו שכמם לטובת מוסדות התורה והחסד - ויקבלו פריבילגיה של שבת מיוחדת במחיצת הרבי.

התנאי להצטרפות לשבת ייחודית זו היה: תשלום מזומן, מראש, של מליון שקלים לקופת 'איחוד מוסדות גור' - סכום שיועד לחלוקת 'קמחא דפיסחא' ולהצלת מוסדות התורה של גור הנמצאים הסובלים ממצוקה כלכלית קשה.

בעלי ההון שעמדו בתנאי זה, הוזמנו להגיע כבר בשעות אחר הצהריים של יום חמישי האחרון למעון הנופש של האדמו"ר בצפת - שם התקבלו כל אחד ואחד בנפרד, בלבביות מיוחדת, על-ידי הרבי, אשר הקדיש זמן לכל אחד ואחד מהם, מתוך הערכה והכרת הטוב על נדבת ליבם גם בעיצומו של המשבר הכלכלי העולמי.

הנגידים אורחו על-ידי הנהלת מוסדות גור בבתי מלון בצפת, ולקראת כניסת השבת שבו שוב אל מעון הנופש בעיר העתיקה, להתפלל את תפילות השבת במחיצת הרבי.

אל בית המדרש המפואר, המעוטר נברשות קריסטל יוקרתיות, שבקומת הכניסה של מעון הנופש, התקבצו כשני מניינים בלבד. האדמו"ר, בנו וחתנו, איש אמונו ר' מאיר גלוזמן, ו-17 נגידים, מתוכם ארבעה ישראלים: ר' יצחק מאיר פרסטר מירושלים, הבעלים של 'כובעי פרסטר'; ר' אשר יצחק שפרנוביץ מפתח תקווה, בעל חברת 'חומש' השקעות; ר' משה שוירץ מאשדוד, סיטונאי ריהוט ועץ; ור' זוסמן וורשוואר מקרית גת, העוסק בהשקעות נדל"ן.

במעמד זה התקיימו כל תפילות השבת באווירה עילאית. בחצי גורן עגולה ניצבו התורמים מרוגשים סביב הרבי, וחשו כי יש פרי לנדבת ליבם, מלבד הקרן השמורה להם לעולם הבא.

גם את שלושת סעודת השבת עשו הנדיבים על שולחנו של הרבי, שהאריך לכבודם בסעודות יותר מהרגלו. כל סעודה ארכה כשעה ומחצה, בהם זכו לשמוע מהרבי דברי תורה על פרשת השבוע וקדושת ימי חודש ניסן.

חסיד גור מן השורה כמעט ואינו זוכה לשמוע דברי תורה מן הרבי עצמו, שכידוע שיחות קודשו נאמרים בקול נמוך הנשמע רק לקרובים, ומועברים לאחר ה'טיש' לציבור כולו על-ידי אחד החסידים בעל זיכרון פינומינאלי וקול שואג כארי. בשבת זו זכו אותם נדיבי לב לשמוע שוב ושוב את קולו של הרבי עצמו ורגשותיהם גאו בכל סעודה מחדש.

עם צאת השבת - לאחר שהאדמו"ר נפרד מכל אחד ואחד - נסעו התורמים לסעודת מלווה מלכה מיוחדת, שנערכה לכבודם על-ידי הנהלת המוסדות במלון הממוקם סמוך לציון רשב"י במירון, שם הסבו עם כל ראשי 'איחוד מוסדות גור', שהביעו הוקרה והערכה לאותם תורמים המאפשרים את המשך קיומם ושגשוגם של מוסדות התורה ולומדיה, ואת מפעלי החסד והצדקה הגדולים שהוקמו על-ידי האדמו"ר.

אחד המשתתפים הגדיר את השבת בהתרגשות: חשתי ביטוי מושלם למילים: מעין עולם הבא יום שבת מנוחה.
,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}