י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שופט בארה"ב: אירן תפצה את משפחת וקסמן ב-25 מיליון דולר

אמו ואחיו של נחשון וקסמן הי"ד, החייל שנחטף ונרצח על-ידי חמאס, הגישו תביעה נגד איראן, בטענה שאימנה את החוטפים. בית המשפט קבע כי אירן תפצה את המשפחה ב-25 מיליון דולר

קלטת הוידאו שפרסמו חוטפיו של נחשון וקסמן הי"ד
קלטת הוידאו שפרסמו חוטפיו של נחשון וקסמן הי"ד


בית המשפט המחוזי בוושינגטון קבע כי על איראן לשלם 25 מיליון דולר, בתוספת ריבית, למשפחת החייל נחשון וקסמן הי"ד, שנחטף ונרצח על-ידי חמאס בשנת 1994. אמו של וקסמן, אסתר ואחיו, שהם אזרחי ארצות-הברית, הגישו את התביעה, בטענה כי איראן אחראית למותו של נחשון מאחר והיא תומכת בארגון חמאס ומאמנת את אנשיו.

הדיון המשפטי התנהל במעמד צד אחד, מפני שאיראן סירבה להתייחס לתביעה. השופט פסק 5 מיליון דולר לטובתה של האם אסתר, ו-2.5 מיליון לכל אחד מהאחים.

כמו כן, השופט פסק חמישה מיליון דולר לטובת רכושו של וקסמן, בגין עוגמת הנפש והסבל שעבר במהלך ששת הימים בהם היה בשבי, ואובדן רווחים עתידיים. מגזר הדין עולה כי על איראן לשלם גם ריבית שנתית של 6% מהיום בו נרצח וקסמן ב-14 באוקטובר 1994 - ועד היום.

נחשון וקסמן הי"ד נחטף ב-9 באוקטובר 1994 בצומת הטייסים. חמאס פרסם קלטת וידאו שבה רואים את וקסמן כשרובה מוצמד לרקתו, והוא מבקש מראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, שישחרר את השייח' אחמד יאסין ו-500 אסירים נוספים, בתמורה לשחרורו. וקסמן ציין בהקלטה כי אם לא יענו לדרישות הארגון, חמאס יוציא אותו להורג ביום שישי בשעה 20:00.

ביום שישי, 14 באוקטובר 1994, איתר השב"כ את המקום שבו הוחזק וקסמן, בביר נבאללה שמצפון לירושלים. עם רדת החשיכה, יצא כוח חילוץ של סיירת מטכ"ל לעבר הבית. הכוח ניסה לפרוץ לבית במהירות, תוך ניצול גורם ההפתעה. הפריצה לחדר שבו הוחזק וקסמן התעכבה ומיד כשנשמע הפיצוץ בדלת, ירה אחד המחבלים שבעה כדורים בווקסמן, אחד בראשו ושישה בחזהו. וקסמן מת מיד.

במהלך הפעולה נהרג גם מפקד הכוח, ניר פורז הי"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}