י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

המשימה: להציל את ההורים • חשיפה

ועדת הרבנים שמטרתה להקל על ההורים את משימת חיתון הילדים, התכנסה לראשונה בביתו של הגר"י סילמן. התקבלו מספר החלטות מפתיעות, שיצאו לדרך כבר ב'זמן קיץ' • מסמך

המשימה: להציל את ההורים • חשיפה

לפני כשבוע חשפנו באתר 'בחדרי חרדים', בפירסום ראשון, על יוזמה ההולכת וצוברת תאוצה בקרב אברכי הכוללים. היוזמה החלה כצורך קיומי עבור אברכים, שגם כך מתקשים לגמור את החודש, וכעת מוצאים עצמם ערב חתונות הילדים בפני הוצאות ענק - והתחייבויות לדירות.

כתבה קודמת בנושא:

אברכים מכולל פוניבז' יוצאים ביוזמה שתקל על ההורים לחתן את ילדיהם


אותם אברכים, הלומדים ב'כולל פוניבז', הגיעו לביתו של הגר"י סילמן, וסיפרו לו על תוכנית להחתמת עשרות אלפי אברכים על מסמך, בו הם מתחייבים שלא לתת לילדים יותר מ-60,000$ (משני הצדדים), וביקשו את הסכמתו ויעוצו למהלך.

הגר"י סילמן, שמצוקת ההורים נוגעת לליבו, וכבר התריע על כך לא אחת, החליט להקים ועדת רבנים, שתעמוד מאחורי היוזמה, וחבריה יוציאו הוראות ברורות, כיצד תתנהל המהפכה השקטה. ואכן היום (ו') בשעות הבוקר הגיעו חברי ועדת הרבנים לביתו של הגר"י סילמן בבני-ברק.

קודם להגעת חברי ועדת הרבנים עלו לביתו של הגר"י סילמן הרב רפאל פנחסי, מזכיר מועצת חכמי התורה, והרב אליעזר יודקובסקי, חבר ועדת הדיור. הרב פנחסי, שהגיע בשליחות הגר"ע יוסף, התעניין בפרטים, והוסיף כי ועדת הדיור תעמוד בקשר צמוד עם השר אריאל אטיאס, וכי הוא יעזור להם בכל אשר יידרש.

לאחר מכן עלו לבית הגר"י סילמן חברי הוועדה: הגרג"י לוי, הגר"ש רוזנברג, הגר"מ קסלר, הגר"י מישקובסקי, הגר"י גנס והגר"מ שפרן.

לאחר ישיבה ממושכת, הוחלט לפעול בדרכים הבאות:

א. תחל החתמת אברכים בכל הארץ על מסמך בו הם יתחייבו כי הסכומים אותם יתנו לחתונות ילדיהם לא יעלו על 25,000$ לבן ו-40,000$ לבת. לאחר שיוחתמו עשרות אלפי האברכים, והמהלך יעבור את אישור גדולי ישראל - תהפוך החתימה למחייבת.

ב. לאחר שיאספו כל החתימות, תבוא הוועדה לפני גדולי ישראל, ותציע בפניהם את הפיתרון. גדולי ישראל יכנסו אסיפה עם כל ראשי הישיבות, ובה יקראו להם לאכוף את ההוראות הנ"ל בכל תוקף.

ג. מבחינה פרקטית: מכיוון שמשני הצדדים יינתן 65,000$, יוגבלו הדירות לצעירים עד למחיר 500,000 ₪. הוועדה תפעל לכך שהתוכניות המיועדות לציבור החרדי בחריש ובלוד יכנסו להליך מהיר של אישורים על מנת לאפשר לקנות דירות במחיר המוסכם.

ד. הזוג לא ישלם ב-4 שנים הראשונות את תשלום דמי המשכנתא, והוא יוטל על ההורים. לאחר 4 שנים יתחיל הזוג להחזיר את תשלומי המשכנתא שנותרו בחשבון.

לאחר שהגיעו להבנות, עזבו חברי הוועדה את ביתו של הגר"י סילמן, ומסע ההחתמות צפוי להתחיל מיד עם זמן קיץ.

יצוין, כי מי שעומד מאחורי היוזמה הם אברכים מכולל פוניבז', אשר אין להם כל קשר לעסקנות. האברכים, שכאבו את מצבם ומצב חבריהם, החליטו לקום ולעשות מעשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}