י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תושבי 'שערי חסד' נגד 'היהודים המשיחיים'

'היהודים המשיחיים' מבקשים להקים בית תיפלה ומשרדים בשכונה החרדית-דתית. המשיחיים: מותר לנו בשם חופש הפולחן וחופש הביטוי. נציגת המדינה: יש להתחשב ברגשות התושבים. בית המשפט יכריע

יהודים למען אותו האיש. תמונת ארכיון
יהודים למען אותו האיש. תמונת ארכיון


אתמול התכנסו באולמו של השופט דוד חשין כמאה מתושבי שכונת שערי חסד, לדיון בעתירה שהגישו היהודים המשיחיים, אשר מעוניינים לבנות ולהשתמש בבניין ברחוב אושיסקין, לבית תיפלה ולמשרדים.

נציגי המשיחיים, שאף הם הביאו תגבורת, טענו, כי למרות שבית התיפלה הוא לצנינים בעיני תושבי השכונה, הרי שבשם חופש הפולחן וחופש הביטוי, יש לאפשר להם לבנות את המקום, ולהשתמש בו לצרכיהם.

נציגת המדינה, עו"ד מיכל מזרחי, ביקשה מבית המשפט לדחות את עתירת המשיחיים, בטענה כי למרות עקרון חופש הביטוי, הרי שיש להתחשב ברגשותיהם של התושבים המתגוררים בשכונה, שאף אלו מתוכם שאינם דתיים מתנגדים כי המשיחיים יפעלו מתוך השכונה. כראיה לכך אף הצביעה הפרקליטה על תושבי השכונה, מכל הגוונים, שהגיעו לבית המשפט כדי להביע את מחאתם על הפגיעה ברגשותיהם הדתיים.

את התושבים יצגו עו"ד נעמי וייל ועודד בריק, אשר טענו כי כשם שסוגרים רחובות בשבת כדי למנוע פגיעה ברגשות דתיים, כך אין לאפשר הקמת כנסיה בשכונה שחלק גדול מתושביה שומרי תורה ומצוות, וכשם שלא יעלה על הדעת להקים בית כנסת בשכונת ג'בל מוכבר, כך אין להקים כנסיה בשכונה דתית-חרדית.

עוד טענו עורכי הדין, כי אין לתת פרס לעותרים, כיוון שבמשך שנים רבות הפעילו את בית התיפלה בדירת מגורים ללא רשיון.

בתום הדיון ציין השופט לשבח את תושבי השכונה, על כך שהתנהגו בדיון בשקט ובנימוס, כיאה לאנשים דתיים.

פסק הדין צפוי להינתן בשבועות הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}