י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'גדלות האדם'!

אלפי בוגרי ישיבת 'חברון-כנסת ישראל', התקבצו בבנייני האומה בירושלים לכינוס הבוגרים הגדול • כתבי בחדרי חרדים מגישים סיכום וגלריה מהמעמד שכל כולו אהבה בלתי נדלית לכור המחצבה

'גדלות האדם'!
אלי קובין



אי-אפשר לסכם ערב כזה במילים ספורות. הדף, שבימים כתיקונם סובל הכל, מתקשה להכיל את הרגשות העזים שחשו אלפים מבוגרי ישיבת 'חברון- כנסת ישראל'. התמהיל של הפקה מושקעת, גדולי ישראל, ובעיקר אהבה עזה לכור המחצבה, הפך את כינוס הבוגרים לחוויה בלתי נשכחת.

היה זה מעמד שביטא תורה וגדולה, או בלשון החברונאית - 'גדלות האדם'. היה זה יום חגו של הציבור הליטאי, אולי מין אי של שפיות בתוך הכאוס שהציבור מורגל בו. אלפי הבוגרים שעוטים על עצמם מין הדר בלתי מוסבר, מין שלווה סטואית הנדירה כל-כך בימים אלו, מהווים את חוד החנית של הנורמליות בציבור החרדי.

באדיבות אתר קול הלשון

הכנס החל בשעה 18:00 בערב בבנייני האומה בירושלים. המקדימים לבוא, זכו לצפות בתערוכה מושקעת מאין כמותה - תערוכה שליוותה, בתמונות ובמצגות, את ימי הישיבה ב-132 שנות קיומה. כמובן הישיבה ורבניה, שהרי אי-אפשר לזה בלי זה. לאורך התערוכה הונחו מצבותיהם של ראשי הישיבה, בגודל אמיתי, ומסמכים בלעדיים, מכל תקופות הישיבה, הונחו זה לצד זה בסדר מופתי.

לאחר צפייה בתערוכה, התיישבו הבוגרים במקומותיהם, לפי סדר הוועדים. הבוגרים, מעל לגיל 50, ישבו באולם הכבוד. לאחר תפילת מעריב ברוב עם, הוגש האוכל, כשהכול מתנהל בסדר מופתי.

בשעה 21:00 נכנסו לאולם הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, והגרמי"ל לפקוביץ. הגראי"ל והגרמ"י דיברו בשבח הישיבה במשך דקות ארוכות, כשבמשך כל העת הגרי"ש אלישיב נמצא באולם. לאחר הנאומים של גדולי הדור, שנמשכו 50 דקות לערך, הם עזבו את האולם, והשאירו את הבמה לרבנים בוגרי הישיבה.

במהלך הכנס דיברו ראשי הישיבה הגר"ד כהן והגרמ"מ פרבשטיין, שהאריכו בדברים על מצבה הקשה של הישיבה ועל גודל החובה לעזור לישיבה בשעתה הקשה. לאחר מכן דיבר ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגרב"מ אזרחי, שהסביר לקהל הנוכחים מהי שיטת ה'סבא מסלבודקא', ועל חשיבותה של השיטה בימינו אנו. את נאומו חתם בקול חנוק בדמעות, ובאיחולים כנים להמשך הצלחת ושגשוג הישיבה.

את הכינוס חתם הגר"ש אוירבעך ראש ישיבת 'מעלות התורה', שדיבר בהרחבה על מעלת הישיבה ועל החשיבות שיש בעזרה לישיבה בשעתה הקשה.

את הכנס הנחה הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל ארגון 'לב לאחים'. במהלך הכנסו הוענקו תעודות כבוד ומתנות לתורמי הישיבה, ביניהם הרב צבי רייזמן מלוס אנג'לס.

הבוגרים קיבלו לידיהם את הגדת ראשי ישיבת חברון, ספר הדינר הכולל את כל תולדות הישיבה מאז הקמתה, ומוסף מיוחד של עיתון 'בקהילה', שיצא לאור לרגל האירוע בשיתוף עם הוועדה המכינה.

גם במובן הגשמי נחל הכנס הצלחה רבה, כאשר כל הבוגרים הוזילו מהונם למען הישיבה - בהוראות קבע, צ'קים או בכסף מזומן. מארגני הכנס מסכמים בסיפוק חודשים של עמל ויגיעה ועבודה ללא לאות למען הצלחת הכינוס.

אכן, גדול היה המעמד!
,

הגריצילום: הגרי
הגרי''ש אלישיב בכנס


,

,

הגרצילום: הגר
הגר''ש אוירבעך נושא דברים


,

,



,

,



,

,

צילום: אלי קוביןצילום: צילום: אלי קובין
צילום: אלי קובין


,

,



,

,



,

,

הגרצילום: הגר
הגר''ש קוק


,

,

השר משולם נהריצילום: השר משולם נהרי
השר משולם נהרי


,

,

השר משולם נהרי בבחרותו בישיבה צילום: השר משולם נהרי בבחרותו בישיבה
השר משולם נהרי בבחרותו בישיבה


,

,



,

,

העיתונאי אריה זיסמןצילום: העיתונאי אריה זיסמן
העיתונאי אריה זיסמן


,

,



,

,

מנחם פרוש מניף את תרומתוצילום: מנחם פרוש מניף את תרומתו
מנחם פרוש מניף את תרומתו


,

,

אחד מתוך עשרה צצילום: אחד מתוך עשרה צ
אחד מתוך עשרה צ'קים


,

,



,

,

ושוב שיק אחד מתוך עשרהצילום: ושוב שיק אחד מתוך עשרה
ושוב שיק אחד מתוך עשרה


,

,



,

,



,

,



,

,

צילום: אלי קוביןצילום: צילום: אלי קובין
צילום: אלי קובין


,

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}