י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פרשה ופשרה

הגרי"ש אלישיב אישר, לאחר שקרא את מכתבו של הגר"ש עמאר, שגובש יחד עם האדמו"ר מבעלזא, להריץ את מהלך הפשרה • שי אייזנברג חושף את פרטי המכתב ואת המאבקים בתוך 'יהדות התורה'

הסכמה עקרונית. הגרי"ש אלישיב
הסכמה עקרונית. הגרי"ש אלישיב

על המשפט "קשים גרים לישראל כספחת", היו חותמים חברי הכנסת של 'יהדות התורה' בשמחה רבה. הם לא מבינים למה כמה גויים ממולדובה חוסמים את כניסתם לקואליציה. אבל עם ועדת הרבנים קשה להתווכח, ובשעות האחרונות מתנהלים כל העת מגעים בין ועדת הרבנים לחברי הכנסת.


עוד כתבות בנושא:

יש עבודה
"אלי ישי הוכיח שהוא סוחר ממולח"
נכון לעכשיו, אופוזיציה
הקצרה הדרך לאופוזיציה?
זה או הכל או כלום



נחזור ליום האתמול (ג') בשעות הערב. מכתב שנשלח על-ידי הגר"ש עמאר אל הגרי"ש אלישיב דן על פשרה שיכולה להביא את פרשיית הגיור לידי סיום.

ישראל רוזנר, כתב רדיו 'קול חי', מדווח כי פשרת הגר"ש עמאר הגיעה לאחר שיחה שקיים עם האדמו"ר מבעלזא. האדמו"ר, שכואב את מצב עולם התורה, לא הבין כיצד ניתן לוותר על כניסה לקואליציה בשעה כזו גורלית. האדמו"ר דיבר עם הגר"ש עמאר, ויחד הם ניסחו הצעת פשרה, שהועברה אתמול לידי הגרי"ש אלישיב.

במכתב המדובר נאמר: מכיוון שיש בעיה שרבני ערים יקבלו זכות אוטומטית לערוך גיורים בצירוף דיינים, על כן מציע הגר"ש עמאר כי כל רב עיר שירצה לערוך גיורים, יחוייב לקבל היתר לכך מוועדה מיוחדת, שבראשה יעמוד הגר"ש עמאר. עוד נכתב במכתב, כי בכדי לקבוע איזה רבנים יזכו בקבלת האישור תתכנס ועדה מיוחדת עם נציגו של הגרי"ש אלישיב.

הגרי"ש שקרא את המכתב, הביע הסכמה עקרונית לתוכן שנכתב בו, ואישר להריץ את המהלך.

ב'ישראל ביתנו' לא מרוצים, בלשון המעטה, מההסכם המתגבש. הם טוענים: בהסכם הקואליציוני נכתב במפורש כי רבני הערים יזכו לאישור ממועצת הרבנות הראשית, ולא מוועדה מצומצמת שבראשה הגר"ש עמאר. אך גורמים ב'ישראל ביתנו' אומרים, כי למרות הזעם, באם זה יהיה הדבר היחיד שיעמוד בדרכה של 'יהדות התורה' מלהיכנס אל הקואליציה - הם יסכימו להתפשר על כך.

התפתחות נוספת בשעות הצהריים: אחד מחברי הכנסת של 'יהדות התורה' לא גילה סימני שמחה מההסכם המתגבש, וטען שעוקפים את רבו - שדאג להקמת ועדת הרבנים - ולכך אין צורך בהקמת ועדה חדשה, אלא יש להביא את פרטי ההסכם לוועדת הרבנים המקורית.

ואכן, היום בשעות הערב יתכנסו חברי ועדת הרבנים, בשעה 19:00 בערב, בביתו של הגר"י זילברשטיין, על מנת לדון בפרטי הצעת הפשרה של הגר"ש עמאר, מתוך תקווה לחתוך לכאן או לכאן.

בתוך כך, מניותיה של 'יהדות התורה' ממשיכות לצנוח בשוק הפוליטי. היום חתמה גם סיעת 'הבית היהודי' על כניסה לממשלה, תמורת משרד המדע, והממשלה הבאה כבר כוללת 70 חברי כנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}