י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הפגישה נדחתה, המו"מ תקוע

ועדת הרבנים שהתכנסה לדון בנושא הגיורים הגיעה להצעת פשרה מוסכמת. בשעות הצהריים היו הח"כים אמורים להגיש את ההצעה לפני הגרי"ש אלישיב, אך הפגישה נדחתה. כרגיל, כולם מאשימים את כולם

הפגישה נדחתה, המו"מ תקוע

אתמול (ד'). רחוב שקט בשכונת רמת אלחנן בבני-ברק. השעה שבע בערב. בזה אחר זה עוצרות מכוניות שרד ופולטות אישים רמי דרג. יחד איתם במכוניות פשוטות יותר, מגיעים רבנים ודינים.

סיבת ההתכנסות: דיון על הצעת חוק הגיורים שהתגבש בין ש"ס ל'ישראל ביתנו'. המשתתפים: חברי הכנסת של 'יהדות התורה'. ו'הוועדה לעניני גיורים', שהוקמה על ידי הגרי"ש אלישיב והאדמו"ר מגור.

אל השולחן, הובאו מסמכים מההסכם הקואליציוני של סיעת ש"ס. חברי ועדת הרבנים עיינו במסמכים שהוגשו להם, והאווירה בחדר התלהטה. אחד מחברי הוועדה התבטא בתקיפות גדולה נגד ההסכם המדובר. הוא הוסיף: באם מערכת הגיור תיראה כפי שמשתקף מהסכם זה, אנחנו מביאים חורבן על מערכת הגיור במדינה.

פני חברי הכנסת חפו. הם היו בטוחים שהולכים להגיע לפשרה ולהסכמה, ומאיפה מגיעה התקיפות של חברי הועדה?. מעט לפני שקמו מהשולחן, ולהודיע לליכוד, כי למרות שרואים את הארץ המובטחת אליה לא יכנסו, הניח אחד מחברי הכנסת את מכתבו של הגר"ש עמאר על השולחן, ושאל את חברי הועדה האם הסכם שכזה יספק אותם. לאחר דיון קצר, אמרו חברי הועדה, כי לאחר הצעת הפשרה יש על מה לדון, וניתן להתחיל מו"מ מהנקודה אותה מציע הרב עמאר. (עקרי ההצעה הובאו לראשונה באתר 'בחדרי חרדים'. ועיקרה, לעקר את ההיתר הגורף שניתן בהסכם ש"ס- ישראל ביתנו, לרבני ערים לגייר).

לאחר דיון קצר, וההבנה שיש על מה לדבר, הוחלט להתכנס היום (ה') בביתו של הגרי"ש אלישיב על מנת לשמוע את דעתו הסופית, ולהכריע את הכף לכאן או לכאן. עוד קודם לכן, בשעות הצהריים, נפגש יהושע פולק עם השר אלי ישי בנסיון להסיר את הווטו של ש"ס על נתינת סגן משרד החינוך ל'יהדות התורה'. פולק שנשלח על ידי הבוס (מאיר פרוש), שמאד חפץ במשרת הסגנות במשרד החינוך, הצליח לחלץ הסכמה עקרונית מאלי ישי על הסרת הווטו שהוטל על המשרה.

בשעות הצהריים (ה') אמורים היו חברי הכנסת להגיע למעונו של הגרי"ש (גם הח"כים של 'אגודת ישראל), אך ברגע האחרון התבטלה הפגישה. למה נתבטלה? רשימת התירוצים כאורך רשימת 'יהדות התורה' בכנסת. הטענה המקורית ביותר שייכת ללא ספק לאחד מח"כי 'דגל התורה' שאומר: בכלל לא הייתה אמורה להיות פגישה. זה סתם המצאה. אך יש דיבורים על כך שהפגישה התבטלה עקב חוסר ההסכמה של הח"כים בנושאי התפקידים, ובעיקר בנושא ראשות ועדת הכספים.

בחסידות בעלזא כואבים את המשבר שנוצר בשיחות. בבעלזא אומרים: אנחנו הרי לא נרוויח כלום אם יכנסו או לא. הרי אין לנו נציג. אבל כשמצב עולם התורה כל כך קשה, אפשר לשחק משחקים? לטענתם: אנשים המקורבים לגרי"ש אלישיב המונעים מאינטרסים אישיים, עושים הכל בכדי לחבל במשא ומתן, למרות שהנזק לעולם התורה הוא לאין ערוך.

האדמו"ר מבעלזא כואב גם הוא את המצב, ועושה הכל בכדי ליישר את ההדורים. כפי שפרסמנו, האדמו"ר עומד מאחורי הצעת הפשרה של הגר"ש עמאר. לנציגיו הוא אומר: עשו הכל בכדי להביא את הסאגה לסיומה.

האם בעלזא שהפכה למשכינת השלום הלאומית, תצליח במשימתה? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}