י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ש"ס תומכת בחילול שבת

בדיון על פתיחת חניון 'אפריקה' בשבתות, הצביע נציג ש"ס בעיריית ת"א בעד פתיחת החניון. דווקא נציגת מרצ התנגדה. נציג ש"ס: "כנראה יש טעות בפרוטוקול, זה לא סביר שאצביע כך"

לא סביר. שלמה זעפראני, חבר עיריית תל אביב
לא סביר. שלמה זעפראני, חבר עיריית תל אביב

לפני כחודש קיבלה ועדת הערר המחוזית של תל-אביב את הערר שהגישה חברת 'אפריקה ישראל', בנוגע לפתיחת חניון מגדל החברה ברחוב אחד העם בתל-אביב וקבעה, כי החניון לא יפעל בשבתות וחגים.

ועדת הערר דנה בנושא לאחר שעיריית תל-אביב הציבה את פתיחת החניון בשבתות, כתנאי לקבלת היתר בנייה לתוספת הקומות שדרשה חברת 'אפריקה ישראל' במגדל. בחברה ביקשו לבטל את התנאי של הוועדה המקומית, בגלל היותו של הבעלים, ר' לוי לבייב, יהודי חרדי שומר שבת.

ביולי 2007 הגישה החברה בקשה לקבלת היתר הבנייה. תחשיב מספר מקומות החנייה הנדרשים עבור ההרחבה, העלה שבחניון של אפריקה ישראל חסרים 77 מקומות חנייה, ולכן היא חויבה על ידי הוועדה המקומית לשלם 3 ורבע מיליון שקלים לקרן החנייה המקומית, כתחליף למקומות אלה.

הכסף היה אמור להוות מקור מימון נוסף לחנייה הציבורית הצמודה שעיריית תל-אביב מתכננת להקים במגרש צמוד למגדל.

אלא שהוועדה המקומית לא הסתפקה בכך וקבעה, כי על אפריקה ישראל להקצות 50% ממקומות החנייה שבפרויקט שיהיו פתוחים לציבור על-פי התנאים של תושבי תל אבי-יפו בשעות הערב ובשבתות, זאת בנוסף לכופר החנייה ששילמה.

בוועדת הערר מתחו ביקורת על החלטת הוועדה המקומית וכתבו: "משהיועצת המשפטית קבעה כי ההחלטה שהתקבלה ביחס לחיוב פתיחת החניון בערבי שבתות וחגים אינה חוקית, לא היתה יכולה הוועדה מקומית לקבל החלטה בניגוד לחוות דעת זו".



'בחדרי חרדים' מביא לראשונה את פרוטוקול הישיבה של הוועדה המחוזית, שחייבה את 'אפריקה ישראל' לפתוח את החניון בשבתות. מהפרוטוקול עולה, כי נציג ש"ס, הרב שלמה זעפראני, הצביע, לא תאמינו, בעד פתיחת החניון בשבת. המעניין הוא כי דווקא מיטל להבי, נציגת מר"צ במועצת העיר תל-אביב, הצביעה נגד פתיחת החניון בשבת.

מבולבלים? גם אנחנו.

הרב שלמה זעפראני אומר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "אתה מבין שאני לא אצביע בעד פתיחת חניון בשבת. אני זוכר את הדיון, ואני לא זוכר אם הייתה שם הצבעה. יכול להיות שנפלה טעות בפרוטוקול. מנסיוני ראיתי מספר גדול של טעויות בפרוטוקולים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}