י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מאחורי הרגשות

"בשבועות האחרונים היינו עדים - בוגרי הישיבה - למסע תוך רגשי, שהחל עם קבלת המכתב הראשון על הכנס הצפוי" • אריה זיסמן, תלמיד 'ועד קג' בישיבת חברון, על הכנס ההיסטורי

אריה זיסמן
אריה זיסמן




לא. אין זו טעות בכותרת. את החדשות יחליפו היום הרגשות. בוגרי הישיבה לדורותיהם, יעזבו הכל ויגיעו הערב לכנס הבוגרים ההסטורי של ישיבת חברון, כדי לחזור ולהתבשם מהאווירה של הישיבה, זו שעיצבה את דרכם, דמותם והם חבים לה רבות.

תקצר היריעה מהכיל את ריגשותנו העזים - רגשות התודה על השנים היפות והחשובות בחיינו, בהן הסתופפנו בישיבה המעטירה, ספגנו מהנהגותיה דרך קירות בית המדרש, שמענו את שיעורי התורה מגאוני העולם - ראשי הישיבה, הטינו אוזן לוועדים של המשגיחים, צדיקי ומלאכי שרת, ונטלנו עיצה מהבחורים המבוגרים תלמידי הישיבה.

הדברים שקנינו בישיבה - התורה, החכמה וההנהגות - מלווים אותנו בכל צעד בחיינו, כשבילי אור המנתבים דרך באפילה.

בשבועות האחרונים היינו עדים - בוגרי הישיבה, למסע תוך רגשי, שהחל עם קבלת המכתב הראשון על הכנס הצפוי, נמשך בכתבות ובדיווחים על ההכנות הרבות, והגיע לשיא עם הידיעה המרעננת על השתתפותם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א שיטריחו עצמם לכנס, ואף ישאו בו דברים.

עוד טרם הכנס, קיבלו בוגרי הישיבה את המכתב ובו ההזמנה עם ציון הוועד של כל אחד ואחד, מתוך מטרה לאחד את הוועדים, כל בוגר בהתאם לתקופה בה למד בישיבה. עם כותב השורות - דור שלישי בישיבה - (ועד קג) נמנים עוד רבים מהבוגרים - בנים, נכדים, הורים וחמים, כשהמשותף אצל כולם זו תחושת המשפחתיות העוברת מדור לדור.

בכנס היום יזכרו רבים בתקופה הנפלאה המלווה אותנו מאז לימודינו בישיבה, הקשר לראשי הישיבה זצוק"ל ושליט"א לדורותיהם, השיעורים הכללים באולם, שיטת הלימוד, ה"משמר" בליל שישי, ההווי התורני המיוחד לישיבה, הקשר לכל אחד ואחד, העין הטובה זה על זה - כשכל אחד מגיע לפירקו, אווירת הימים הנוראים המיוחדת עם ניגוני הגה"צ רבי שלום שבדרון זצוק"ל וממשיכיו שליט"א, ומיד לאחר מכן תקופת החגים, שמחת תורה, שמחת בית השואבה, השמחה האמיתית בשמחות הנישואין של החברים, כפי שבחברון יודעים לשמוח ולשמח, ועוד ועוד.

זו התחושה האופפת את כל הבוגרים, ללא יוצא מהכלל, כאילו אך אתמול יצאו מהישיבה, ויהיו אלו ראשי ישיבות, ראשי כוללים, דיינים, רבנים, רמי"ם, משגיחים, מגידי שיעורים, יחד עם אותם שיצאו לעמל יומם. אצל כולם קיימת אותה תחושה עילאית מיוחדת, כאשר נזכרים בתקופת הלימוד בישיבה, זו שהפכה למעצמה התורנית הגדולה, האחראית המרכזית לתקומת עולם התורה לאחר השואה.

היום - כאשר הישיבה קוראת לבוגריה ומאחדת אותם בכנס ההסטורי, אי-אפשר שלא להענות, להגיע ולתמוך במידת האפשר. "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק". בישיבת חברון לדורותיה יש משמעות רבה לתחושה זו. גדול יהיה המעמד.

אריה זיסמן הוא הכתב המדיני של 'יתד נאמן'. הרשימה פורסמה הבוקר ב'יתד נאמן'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}