י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מי יבנה את 'החורבה'?

בעתירה שהגישה נגריית פריד נגד ועדת המכרזים המטפלת בבית-כנסת 'החורבה' נטען: הפסדנו מכרז על בניית נגרות בבית הכנסת שלא בצדק. בית המשפט קיבל את עתירתם וציווה על עריכת מכרז חדש

בית כנסת 'החורבה' במהלך השיפוצים
בית כנסת 'החורבה' במהלך השיפוצים

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, פנתה לפני מספר חודשים, במסגרת מכרז סגור לשלושה בעלי מלאכה בתחום נגרות אומן: לנגריית רהיטי א. פריד, לנגריית "פיניש", ולנגרייה נוספת. המכרז התייחס לביצוע ארון קודש, בימה ועמוד תפילה לבית הכנסת "החורבה" בעיר העתיקה בירושלים, זאת במסגרת חידושו והפעלתו מחדש.

במכרז נאמר כי המזמין איננו חייב לקבל את ההצעה הזולה ביותר וכי הבחירה תיעשה על פי אמות-מידה שכללו ניסיון, המלצות, יכולת עמידה בלוח זמנים ורמת ביצוע גבוהה. וכך נאמר לעניין זה במכרז: "הצעה זו נמסרת לקבלן בתנאי מפורש כי אין המזמין מתחייב לקבל את ההצעה הזולה ביותר".

לפני כחודשיים, התכנסה ועדת המכרזים לבחירת ההצעה הזוכה.

אומדן מנהל הפרויקט היה 1,100,000 ₪ לביצוע העבודות. הצעות המשתתפים היו: חברת פיניש 835 אלף ש"ח לפני מע"מ. נגריית פריד בע"מ 865 אלף ש"ח לפני מע"מ. קיבוץ לביא תעשיות רהיטים 1,766,820.

מנהל הפרויקט הציע לפצל בין המציעים את העבודה ולתת לכל אחד את המרכיב הזול בעבודה עפ"י הצעתו.

אולם בפרוטוקול הדיון נרשם כדלהלן: "החברה הזוכה בביצוע עבודות נגרות אומן היא חברת פיניש – ההצעה הזולה. מנהל הפרויקט והחשב יבדקו אפשרות במו"מ עמם לקבל עוד הפחתת מחיר".

נגריית רהיטי א.פריד, טענה בעתירתה כי ועדת המכרזים מטעם בית כנסת החורבה, פרסמה מכרז לבחירת הזוכה על פי אמות מידה שפורטו במכרז ואשר המחיר הוא רק אחת מהן. לכן, היה עליה לקיים דיון ולבחון את ההצעות על פי אמות המידה שצוינו במכרז ולא לבחור את ההצעה הזוכה על פי המחיר בלבד. 'רהיטי פריד' ביקשו בעתירתם, כי בית המשפט יורה על ביטול החלטת ועדת המכרזים ויצהיר כי העותרת היא הזוכה במכרז.

בהחלטתו כותב בית המשפט: "פרוטוקול הדיון של ועדת המכרזים מלמד כי ועדת המכרזים פעלה בניגוד לכללים שקבעה במכרז. ועדת המכרזים דנה רק בגובה המחיר שנדרש על ידי המציעים לביצוע העבודה והתעלמה משאר אמות המידה לבחירת הזוכה, שפורטו על ידה במכרז.

"העתירה מתקבלת. החלטת ועדת המכרזים מתבטלת. הנושא מוחזר לועדת המכרזים על מנת שתדון בו מחדש על פי אמות-המידה שנקבעו במכרז".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}