י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רשת כוללים ע"ש ח"כ רביץ

בישיבת 'חברון' שולפים הפתעות לקראת כנס הבוגרים הגדול: רשת כוללים תוקם ברחבי הארץ. וגם: כל הפרטים על הכנס ההיסטורי שייערך מחר • האיר כל המזרח עד שבחברון

ישיבת חברון בסלבודקא
ישיבת חברון בסלבודקא



בשורה לבוגרי ישיבת חברון: במהלך מעמד 'כנס הבוגרים' שייערך ביום חמישי השבוע בבנייני האומה בירושלים, יוכרז על הקמת רשת כוללים חדשה בשם 'כנסת אברהם', על שמו של בוגר הישיבה ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל, שאף אמור היה להנחות את מעמד 'כנס הבוגרים'. הכרזה זו מתווספת להודעה על הקמת 'קריית חברון" בגבעת זאב, המיועדת לבוגרי הישיבה.

להקמת רשת הכוללים החדשה משמעות כפולה, וזאת בשל המצוקה התקציבית הקשה בהחזקת כוללי אברכים. למרות המשבר הכלכלי, ניאות בנו של הרב אברהם רביץ, הרב יצחק רביץ, ליטול על עצמו את ניהול רשת הכוללים החדשה, לזכרו ולעילוי נשמתו של אביו, שהיה בכל מהותו ודרך חייו תלמיד ישיבת חברון - כפי שצוין במצבת קבורתו עוד לפני שאר התארים: "תלמיד ישיבת חברון כנסת ישראל".

זכרו ופועליו הברוכים של הרב רביץ זצ"ל יעלו בכנס באמצעות הבשורה המרנינה בהקמת רשת כוללים לזכרו, כאשר ידוע עד כמה תמך בחייו במפעלי התורה ורשת הכוללים שהחזיק בנו הרב יצחק. "דווקא הקמת רשת כוללים לאברכים, ובפרט כשמדובר לבוגרי הישיבה, תגרום לאבי נחת רוח גדול בשמים", אומר הרב יצחק רביץ, חבר הוועדה המכינה של המעמד הגדול.

קרית חברון בגבעת זאבצילום: קרית חברון בגבעת זאב
קרית חברון בגבעת זאב


שידורים, גם מחוץ לאולם

כפי שדווח, במעמד הגדול יוכרז גם על הקמת 'קריית חברון' לבוגרי הישיבה, וזאת לאחר הסכם שנחתם בין הנהלת ישיבת חברון לחברת 'חי"ש נופי ישראל', על הקמת הקריה בגבעת זאב עילית החדשה, בה יוקצו שטחים נרחבים למוסדות חינוך, בית כנסת ובית מדרש לבוגרי הישיבה.

בעקבות הביקוש הגבוה להשתתפות במעמד מצד המוני הבוגרים מהארץ ומהעולם, הוועדה המכינה נערכה מחדש כיצד לקלוט את הבוגרים הרבים, וזאת לאחר שהוברר כי מדובר במשימה בלתי אפשרית בהקמת אוהל במתחם בנייני האומה. בהתאם לכך הוחלט על הפיכת מסדרונות בנייני האומה לאולמות ישיבה, בכדי לתת מענה לביקוש.

כמו כן, הוחלט על העברת המעמד בשידור ישיר במספר מוקדים מחוץ למתחם בנייני האומה, לטובת המשתתפים הרבים שאינם נמנים על בוגרי הישיבה.

האולמות במתחם בנייני האומה סודרו לפי הוועדים השונים, כאשר הציבור המבוגר יותר ישב באולם המרכזי, שם תוצב הבמה לרבנים ואישי ציבור. בחמשת האולמות הנוספים וכן במסדרונות ישבו הבוגרים לפי סדר הוועדים, והמעמד יועבר אליהם בשידור ישיר ובמערכת הגברה חדישה ומיוחדת.

לפי דרישות הביטחון של הנהלת בנייני האומה, ישנו אולם נוסף לגיבוי במקרה של עומס יתר. מהוועדה הועברה בקשה מיוחדת למשתתפים שלא לעבור בין האולמות השונים, לפי דרישות הביטחון, על מנת שלא ליצור צפיפות רבה מידי באחד האולמות.

חברות התחבורה הציבורית נערכו לתגבור מאסיבי של קווי התחבורה לירושלים וכן בתוך ירושלים בקווים המגיעים לבנייני האומה, החל מהשעה חמש אחר הצהרים. הסעה מיוחדת תצא מאזור הצפון.

על-פי התוכנית, שערי בנייני האומה ייפתחו בשעה שש אחה"צ, והבאים ייכנסו לתוך ארבעה מעברים גדולים, כאשר כל מעבר יסמל פרק אחר מתקופות הישיבה: בסלבודקא, בעיר חברון, בשכונת גאולה וכיום בגבעת מרדכי. לידי ה"ועדה המכינה" הגיעו חומרים נדירים ביותר שלא נראו עד כה ואשר יחשפו לראשונה בתערוכה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, דבר שיעורר התרגשות מיוחדת וחיבור בין הבוגרים להווי ישיבה בכל תקופותיה.

בשעה שמונה ייפתחו דלתות האולמות. המעמד יחל בתפילת מעריב ולאחר מכן ייסב הציבור לסעודת מצווה. בשעה תשע וחצי יכנסו יחדיו ראשי הישיבה, יחד עם הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטינמן, הגרמ"י לפקוביץ.

במהלך הערב תחולק למשתתפים הגדה של פסח מתורת ראשי ורבני ישיבת חברון זצוק"ל ויבלחט"א. כמו כן יחולק ספר נדיר המסכם את כל קורותיה של ישיבת חברון לדורותיה, הנקרא "האיר פני המזרח עד שבחברון".

לקראת סוף המעמד תוקרן מצגת המתארת בקצרה את קורותיה של ישיבת חברון. במצגת יובא תיעוד נדיר מתקופת הישיבה בסלבודקא, וכן עליית תלמידי הישיבה ארצה, עד להווי הישיבה כיום.

מהוועדה המכינה נמסר, כי לפי הערכה, קרוב לעשירית מההזמנות לא הגיעו ליעדם, למרות המאמצים המיוחדים שנעשו ע"י הועדה לאיתור אותם כתובות, וזאת בשל שינויי כתובות במהלך השנים של המוני הבוגרים הוותיקים. בהתאם לכך הוחלט על הצבת עשרה עמדות בכניסה לבניני האומה אותם יאיישו בוגרי הישיבה אשר יזהו את הבוגרים הנכנסים וינפיקו עבורם כרטיסים חלופיים לכניסה למעמד.

עוד נמסר, כי לא תותר כניסת בחורים או ילדים באופן גורף לכל מתחם בנייני האומה, והמעוניינים בכך יוכלו, כאמור, לצפות במעמד במעגל סגור בכמה מוקדים שיוצבו מחוץ למתחם בנייני האומה.

האיורע מופק על ידי חברת אפקט. אפרים זילברברג מנהל החברה מציין, כי למרות שהפיקו עשרות אירועים מהגדולים בתולדות הציבוריות החרדית, הם רואים באירוע זה כאבן דרך משמעותית. "אין ספק שהאירוע של ישיבת חברון, על כל ההפקה האדירה שהושקעה שם, מעלה את הרף לאירועים ודינרים בציבור החרדי. אנחנו שמחים שבוחרים בנו פעם אחר פעם להפיק אירועים זה, ועושים את המקסימום בכדי להצדיק את האימון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}