י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מועצת החכמים

ח"כ מאיר פרוש זימן לביתו את חברי מועצת 'שלומי אמונים', לדון בנושאים העומדים על סדר היום: מי הציע לקחת את תפקיד סגן שר הביטחון? ומי רוצה להכפיל את אלעד? • תמלול מלא מהישיבה

כינוס שלומי אמונים. תמונת ארכיון: משה גולדשטיין
כינוס שלומי אמונים. תמונת ארכיון: משה גולדשטיין

ח"כ מאיר פרוש זימן במוצאי שבת לביתו, ברחוב תורה מציון בירושלים, 30 בכירים מסיעת 'שלומי אמונים', המכהנים כנציגים בעיריות השונות, על מנת לעדכן אותם בפרטי המשא ומתן הקואליציוני, ולדון בדרכים לקידום עיתון 'המבשר'.

במהלך הפגישה, עדכן פרוש את המשתתפים בפרטים, ואיפשר לכל אחד מהנוכחים להביע את דעתו, ולהעלות על השולחן את הנושאים עליהם הוא חושב שצריך להתעכב במהלך המו"מ.

אנשי 'שלומי אמונים' התבררו כיצירתיים במיוחד. בכל הנוגע לדרישות קואליציוניות. כל אחד מהנוכחים הציע את הדרישה, שהוא רואה לנגד עיניו כחשובה ביותר. מי שהצליח להציג את ההצעה הכי מקורית, היה ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, שאמר לפרוש, כי יש לדרוש את תפקיד סגן שר הביטחון. רובינשטיין אמר, כי בתפקיד סגן השר ניתן להגיע להרבה הישגים עבור הערים החרדיות, שחלקן ממוקם מאחורי ה"קו הירוק".

שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה, אמר כי לדעתו יש לדרוש חברות בארגונים שבהם יש תקציבים לא מנוצלים לטובת הציבור החרדי. הוא העלה את 'מפעל הפיס' כמשל, ואמר כי באם היתה נציגות חרדית ראויה, הרי שניתן היה לשפר את התנאים של רבים מן המוסדות החרדים.

ישראל פרוש, סגן ראש עיריית אלעד, ביקש להעלות לסדר היום את בסיס הצבא הנמצא ליד העיר אלעד, ואמר כי באם השטח יחובר לעיר, ניתן יהיה להכפיל את שטחה, ולהביא לפיתרון של חלק ממצוקת הדיור בציבור החרדי.

כשעלה נושא ועדת הכספים לדיון - הרוחות התלהטו. החברים דרשו מפרוש כי יתחייב על כך שלא יתמוך בליצמן לתפקיד יו"ר ועדת הכספים. הגדיל לעשות יהודה מרמורשטיין, חבר עיריית בני ברק, שביקש להחתים את כל החברים על מסמך, הקורא לפרוש שלא לתמוך בליצמן בשום אופן. מטרת המסמך היא 'לחשק' את מאיר פרוש, בכך שיוכל לומר לליצמן: זה לא אני, זה חברי שלומי אמונים.

פרוש שמע את הדרישה ואמר כי הוא לא רואה טעם להכריז במי יתמוך. לדבריו, עדיין מוקדם מלהעריך כיצד תיראה הממשלה הבאה, וכי יכול להיווצר מצב ש'יהדות התורה' לא תקבל בסופו של דבר את ועדת הכספים. פרוש הסביר כי אם יצהיר עכשיו על עמדתו - יריב עם צד אחד לחינם. הוא הוסיף ואמר: אני לא שוכח את מה שהיה, והכל יבוא בחשבון בקבלת ההחלטה.

כמובן, שאי-אפשר בלי עיתון 'המבשר'. החברים נשאלו כיצד לדעתם ניתן לקדם את העיתון, ולהגדיל את מספר המנויים. הצעות רבות עלו לשולחן. בין היתר הציעו החברים להתחיל לשלוח את העיתון לרבנים ולראשי קהילות, על מנת שאלו יראו את העיתון, וימליצו לאנשיהם לקרוא אותו.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי בקרוב יצטרף למערכת 'המבשר' כתב שתפקידו יהיה לסקר את המתרחש בחצרות הרבנים הליטאים, וזאת על מנת להוות אלטרנטיבה לכל מאוכזבי 'יתד נאמן'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}