י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תלמים של תסכול • חשיפה בלעדית

פרשיית הרב ניר בן ארצי מותירה את בעלי רשת 'אלף' לשעבר, אברהם משה מרגלית ואריה בוים, נבוכים ומתוסכלים • כל הסיבות מדוע מוצאים עצמם השניים עמוק בתוככי הפרשה

הנביא שלהם. ניר בן ארצי. צילום: יצחק לב ארי
הנביא שלהם. ניר בן ארצי. צילום: יצחק לב ארי

כבר קרוב לשבועיים ימים מסתובבים שני אנשי העסקים אברהם משה מרגלית ואריה בוים מאשדוד, בעלי רשת 'אלף' ו'זול פה' לשעבר, מתוסכלים ונבוכים. השניים, חסידי גור, המתייעצים כבר קרוב לעשור בכל מהלך עסקי עם הרב ניר בן ארצי מתלמים, ותולים בעצותיו והדרכותיו את כל הצלחתם העסקית, נדהמו לשמוע את גרסתו המחרידה של הרב ניר בן ארצי, על השתלשלות הדברים שהובילו לעימות הגדול בינו ובין חברי הנהלת עמותת 'תלמי גאולת ישראל', ועל התעללות שעבר, לדבריו, במשך שלוש שנים - פרשיה מסעירה שנחשפה בעיתונות לפני קצת יותר משבוע.

למרות פירסום הפרטים המביכים, בוים ומרגלית מאמינים בכל ליבם בחפותו של הרב, דוחים את מה שמייחסים לו אנשי העמותה, וממשיכים לראות בו אדם צדיק משכמו ומעלה. השניים דוחים בשאט-נפש את גרסת אנשי עמותת 'תלמי גאולת ישראל' בפרשה.

מה שבכל אופן מביך ומתסכל את השניים היא העובדה שבמהלך שלושת השנים האחרונות, במהלכם שהה ניר בן ארצי ב'גלותו' בטבריה, נהגו השניים להעביר את שאלותיהם אל מי שהם רואים בו מורה דרכם, באמצעות האנשים שסבבו אותו - ואף את התשובות קיבלו מהם. זה היה ערוץ התקשורת היחיד של השניים עם בן ארצי.

כעת, עם התפוצצות הפרשה, הם אינם יודעים, במבט לאחור, אילו מן התשובות היו נכונות וניתנו על-ידי הרב, ואילו מן התשובות ניתנו על-ידי האנשים שהקיפו אותו, כביכול בשמו. מדובר במהלכים עסקיים אותם ביצעו השניים לאורך שלושת השנים האחרונות, רק על פי התשובות שנמסרו להם באמצעות אנשי הנהלת העמותה. כעת חוששים השניים מאוד מההשלכות של התשובות שקיבלו, ושלא ניתנו כלל על-ידי הרב.

הצד העסקי המוכר של מרגלית ובוים הינם רשת 'אלף' ו'זול פה'. אבל השניים השקיעו את רווחיהם מרשתות אלו, בשורה של עסקאות נוספות, שהבולטות שביניהם היא רכישת נדל"ן ענק ברומניה ורכישת חברת היי-טק בישראל.

בשתי עסקאות אלו מתמודדים השניים, בתקופה האחרונה, עם מצב בלתי פשוט. הנדל"ן ברומניה ספג, כידוע, מכה אנושה וערכו ירד פלאים, בעקבות המשבר הכללי בעולם, וכך גם ענף ההיי-טק בישראל. בימים אלו שואלים את עצמם השניים שמא התשובות שקיבלו - להכנס לעסקאות אלו - לא באו כלל מפיו של הרב.

מלבד חשש זה, הקשור בצד העסקי, תוהים השניים מה עלה בגורל כספי הצדקה שהעבירו, בהיקפים גדולים, לעמותות - לפי הוראות אנשי הרב, והכל בשמו, ממקום גלותו שבטבריה. שכן, השניים נהגו כל השנים להעביר, לפי הוראות הרב, סכומי כסף גבוהים מכספי המעשרות שלהם לעמותות התורה והחסד שתחת חסותו. כך העבירו השניים גם במהלך שנות גלותו, לפי הוראות אנשיו, סכומים גבוהים לעמותות אלו.

כרגע לא ברור להם מה נעשה בכספים אלו. לפי גרסת הרב בפרשה, אנשי העמותה שסבבו אותו, החזיקו אותו בגלות, בניגוד לרצונו, מתוך כוונה להשתלט על העמותות ועל הכספים הרבים שזרמו בהם.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבועיים האחרונים, מאז התפוצצה הפרשה המביכה, עושים מרגלית ובוים שעות ארוכות בחברת הרב בביתו שבתלמים, ויחד עמו הם מנסים לגבש, בעזרת עורכי-דין מן השורה הראשונה, תביעה משפטית מסודרת נגד אנשי עמותת 'גאולת ישראל', שלדבריו התעללו בו במשך שלוש שנים, מתוך כוונה להשתלט על כספי העמותות שתחת חסותו.

כך או כך, מעניין יהיה להיווכח מה תהיה השלכת הפרשה על התכנית של השניים, הקורמת כבר עור וגידים, ואשר אודותיה פורסם לראשונה ב'חדרי חרדים' להקמת רשת מזון חדשה במהלך הקיץ הקרוב.

קישורים:
מרגלית ובוים פותחים רשת חדשה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}