י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

העירוב בירושלים הושחת שוב

גורמים בארגוני העירוב: צו ההרחקה המשטרתי למשחיתי העירוב הסתיים בימים אלה. קריאה לשיתוף פעולה מצד הציבור בדיוני הוועדה העירונית להסדרת העירובין בירושלים

מתקינים עירוב. צילום ארכיון
מתקינים עירוב. צילום ארכיון


הפגיעה בעירוב של ירושלים חוזרת: בתום כחודש של שקט בפעילות עסקני העירוב בירושלים, הופתעו אנשי ארגון העירוב המהודר לגלות במוצ"ש כי קו העירוב בירושלים הושחת שוב לכל אורכו. לצד העירוב השכונתי של העירוב המהודר נפגע גם קו העירוב של העדה החרדית וכן של המועצה הדתית בי-ם. לפגיעה קשה זו משמעות חמורה לאפשרות סבירה שרבים מתושבי העיר נכשלו באיסור טלטול החמור, בשוגג כמובן.

הפגיעה בחוטי העירוב באה, כאמור, לאחר תקופה של שקט יחסי בחודש האחרון, אז נתפסו על חם משחיתי העירוב בקרית יובל באישון ליל שבת קודש. בין הפוגעים שזוהו אז על ידי פעילי העירוב ותושבי שכונת קרית יובל ובית וגן היה דני מנדלר, פרופ' לכימיה באוניברסיטה העברית.

לכידת משחיתי העירוב גרמה לזעזוע רב ולדרישה ציבורית למצות את הדין עם הפורעים. משטרת ירושלים, שעצרה את הפוגעים, חתמה על צו הרחקה לבריונים שנעצרו, כולל פרופ' מנדלר, למשך 30 יום. בימים אלה הסתיים פרק הזמן בו הסתיים צו ההרחקה המשטרתי.

בתוך כך, יצא ארגון העירוב המהודר בקריאה מיוחדת לציבור לשתף פעולה למען קדושת השבת, לאחר שבימים אלה דנה הוועדה העירונית להסדרת העירובין בירושלים, שהוקמה על ידי ראש עיריית ירושלים. דיוני הוועדה יביאו להחלטות מרחיקות לכת בכל הקשור להמשך עתידו של העירובין בירושלים.

ביום שלישי הקרוב תתכנס הוועדה לשמוע תגובות מהתושבים. נוכח הסכנה המרחפת על העירוב בירושלים ובשל רגישות הענחין וחשיבותו, נקרא הציבור להביע דעתו ולהשפיע בעד הסדרת העירוב באופן חוקי ומוסדר.

יצוין שבקרב תושביה החילונים של שכונת קרית יובל בעיר הופץ מנשר הקורא לשלוח התנגדויות לקיום העירוב בשכונה, מה שיביא, לטענתם, להתחרדות האזור ולהשתקעות תושבים חרדים בסביבתם.

לדברי עסקני העירוב המהודר, יש להביע את דעת הציבור החרדי בעד המשך קיום שירותי דת מינימאליים כעירוב, מקוואות, בתי כנסת, מוסדות חינוך ועוד, כדי לאפשר לתושביה החרדים של השכונה לנהל חיי קהילה שוטפים ומוסדרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}