י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'הסוכנות' מנסה להכשיל המבצע של סאטמר

'הסוכנות היהודית' מחזירה מלחמה לחסידות סאטמר: מנסה לשכנע את יהודי תימן, באמצעות מכתב של העולה החדש מתימן, לוותר על החלום האמריקני ולעלות לארץ-ישראל

המכתב ששיגור העולה סעיד לאחיו בתימן
המכתב ששיגור העולה סעיד לאחיו בתימן

הידיעה כי חסידות סאטמר הצליחה להביס את 'הסוכנות היהודית' בקרב על ליבם של יהודי תימן, מביאה את הסוכנות להשיב מלחמה. במכתב שכתב אחד מעולי תימן, שעלה באמצעות הסוכנות היהודית, הוא קורא לכל יהודי תימן לעלות דווקא לארץ-ישראל, וכי כאן יזכו לתנאים מצוינים. הסוכנות פירסמה את המכתב בקהילה היהודית בתימן.

לפי הידיעה שפורסמה השבוע, מחצית מיהודי תימן, שארית הפליטה במדינה המוסלמית, יהגרו בימים הקרובים לארצות-הברית וישוכנו בשכונות מגורים של חסידות סאטמר באזור ניו יורק. מבצע הטסתם ימומן מתקציב מיוחד של הממשל האמריקני, וקליטתם תמומן מכספי המגבית היהודית (UJC)‬ הפדרציות היהודיות, ארגוני רווחה יהודיים וחסידות סאטמר.

המבצע המפתיע מהווה מכה מביכה לסוכנות היהודית, שבמשך שנים נלחמת בחסידות סאטמר על העלאת יהודי תימן לישראל ולא לארצות הברית. ניסיון של הסוכנות להביא לארץ קבוצה גדולה של יהודי תימן נחל כישלון צורב, כשבסופו הגיעו לכאן בני משפחה אחת בלבד, יחד עם רווק בודד.

בסוכנות היהודית טענו אז כי ממשלת תימן הקפיאה את דרכוניהם של אלה שביקשו לצאת לישראל.

בתימן נותרו כיום כ-290 יהודים, רובם בעיירה ריידה שמצפון לבירה צנעא, ובשנים האחרונות הם סובלים מרדיפות, השפלות ואיומי רצח מצד שכניהם המוסלמים. לפני כשלושה חודשים נרצח משה יעיש נהרי, אב לעשרה ואחד מראשי הקהילה, על-ידי מוסלמי מקומי שדרש ממנו להמיר את דתו.

כעת מתברר כי לפחות 110 מיהודים הנותרים בעיירה, יהגרו בימים הקרובים לארצות הברית, שם יקבלו מעמד של פליטים. לצורך כך, עברו אותם יהודים בשבועות האחרונים ראיונות בשגרירות האמריקנית בבירה צנעא.

בסוכנות היהודית קיבלו בהלם את הידיעה על מעורבותה של המגבית היהודית באמריקה במבצע, שכן המגבית היא המממנת העיקרית של פעילות הסוכנות להבאת העולים לישראל.



כאמור, כעת מנסה 'הסוכנות היהודית' לשכנע את יהודי תימן, באמצעות מכתבו של העולה מתימן, לוותר על החלום האמריקני ולעלות לארץ ישראל, במקום לארצו של ה'דוד סם'.

גורמים בכירים בסוכנות היהודית אומרים היום: "אנחנו מתנגדים נחרצות להגירת יהודים באשר הם לארה"ב, כולל קבוצת היהודים מתימן שאינה מגיעה למדינת ישראל". לדברי הבכירים, "מקומם של כל היהודים מכל התפוצות ובכלל זה יהודי תימן, הוא במולדתם, בישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}