י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מוזס: "תרמתי ח"י רוטל אספלט"

בדיון מיוחד בכנסת, שסיכם את פעילות השרים בקדנציה האחרונה, שאל ח"כ מוזס את שרת התיירות: איך נערך המשרד לקראת ל'ג בעומר? וזו השיבה: "אני חשה בושה גדולה בהזנחה הפושעת של קבר רשב"י"

ח"כ מנחם אליעזר מוזס
ח"כ מנחם אליעזר מוזס


מליאת הכנסת מקיימת בישיבותיה האחרונות, עד לכינונה של הממשלה, דיונים וסקירות בנושאים נבחרים ולפי סדר יום מיוחד. מידי יום מתקיימים דיונים, לאחר נאומי בכורה של חברי כנסת חדשים, ואחד משרי הממשלה מדווח על פעילות משרדו, הישגיו ותוכניותיו העתידיות.

היום (ג') סקרה שרת התיירות רוחמה אברהם-בלילא בפני מליאת הכנסת את נתוני תיירות הפנים, החוץ, אחוזי צמיחה ותפוסת בתי מלון וכו'.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס החליט לנצל את שעת הדיווח הזו ולבקש משרת התיירות התייחסות ישירה לאתר ה"מתוייר" השני בארץ - לאחר הכותל המערבי - עם 1.5 מליון תיירים ומבקרים בשנה ושאל על ההערכות משרדה לקראת ל"ג בעומר, בקבר רשב"י במירון.

בהעלותו את הנושא אמר ח"כ מוזס כי הגישה אל קבר הרשב"י מירון, אחד האתרים ה"מתויירים" ביותר בארץ, מוזנחת להחריד, משובשת ורצופה בורות ומהמורות, עד כדי סכנת נפשות. ההפקרות שולטת, אין שילוט או הכוונה ואיש הישר בעניו יעשה.

"לפני מספר שנים", אמר, "התחיל משרד התיירות בפיתוח המתחם. לצורך זאת הקצה לחברה הממשלתית לתיירות 21 מיליון שקל. מתוך סכום זה הועבר עד היום רק 8 מיליון שקל. אני אישית 'עקבתי' אחרי בור שנפער בכביש, צלצלתי לגופים האמורים לטפל, התרעתי, זעקתי – דבר לא נעשה. לבסוף תרמתי מכספי לצורך רכישת אספלט לתיקון הבור".

שרת התיירות ענתה לח"כ הרב מנחם אליעזר מוזסף כי היא חשה בושה גדולה בהזנחה הפושעת של קבר רשב"י ושל עוד מקומות קדושים ברחבי הארץ. "דו"ח מבקר המדינה קטל את כל ההתנהלות במקום", אמרה, "ורק נס שלא קרה עד היום דבר. הבאתי להצעת מחליטים בממשלה כי יהיה מנהל מיוחד לשיפוץ המתחם עם תקציב של 9 מיליון שקל, לצורך פיתוח תשתית לדרכי גישה ראויות לציון. 2 מיליון שקל מתקציב משרד התיירות, 2 מיליון שקל מתקציב "מטה ה- 60", ו-5 מיליון שקל ממשרד התחבורה.

לדבריה, "אף ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה למנות את מר סולי אהליהב ממורשת הכותל כאחראי על המתחם. נכון לשנה זו, בל"ג בעומר הקרוב, דרכי הגישה יהיו תחת פיקוח המשרד לבטחון פנים. ועד שנה הבאה יש לדאוג להקמת מינהלת מיוחדת למקום.

"גם את נושא התרומות יש להסדיר ולקבוע קריטריונים לענין התרומות, הקופות, הגובים וכו'.
"אני מקווה", סיכמה, "כי ל"ג בעומר הקרוב נצליח לעשות משהו גם בהיבט התשתיתי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}