י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כל דכפין ייתי ויאכל?

המצב הכלכלי הקשה הותיר את עמותות החסד בפני שוקת שבורה. ערב חג הפסח ומאות אלפים מתדפקים על דלתות העמותות, הנמצאות במצב קטסטרופלי. מוזס: "האוצר מעכב את תקציבי העמותות"

חלוקת קמחא דפסחא. תמונת אילוסטרציה
חלוקת קמחא דפסחא. תמונת אילוסטרציה

חברי הכנסת החרדיים פנו אל שר האוצר במהלך שעת דיווח של השר במליאת הכנסת וביקשו את התייחסותו לסירוב משרד האוצר לאשר תקציב "קמחא דפסחא" לעמותות לקראת פסח.

"אנו נמצאים פחות מחודש לפני חג הפסח, עליו נאמר "כל דכפין ייתי ויאכל". אך למרבה הבושה, למאות אלפים מאזרחי ישראל לא יהיה מה לאכול בחג הפסח ועם מה להיסב בליל הסדר! העמותות שעד לשנה זו מילאו את תפקידן נאמנה וסייעו למשפחות רבות, קורסות, וכפי שהתפרסם לאחרונה, הודיעו כי עקב המשבר הכלכלי והעדר תרומות ממפעלי מזון ותורמים, לא יוכלו לעמוד השנה בביקושים ולספק את מצרכי המזון הבסיסיים לנצרכים, שמספרם עולה ככל שהמשבר מעמיק. רק בשנה האחרונה סיפקו העמותות מזון לכ – מליון איש", אמר ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

יצוין, כי לפני כחצי שנה אישרה ועדת השרים לענייני רווחה ושירותים חברתיים, הצעת החלטה לאמץ את דו"ח הוועדה הבינמשרדית לבחינת האחריות של המדינה להבטחת הביטחון התזונתי של אזרחיה.

עיקרי הדו"ח מתמקדים בחובה של מדינת ישראל לשמור על צביונה כמדינת רווחה. וככזו היא חייבת למצוא פתרונות לבעיית העוני, ואי התזונה של חלק גדול מאזרחיה.

המלצות הדו"ח מדברות על הקצאה של 50 מיליון ₪, כסיוע חירום ללשכות הרווחה ולעמותות, כדי שיוכלו לספק מצרכי מזון לנזקקים.

"בתחילת החודש, וכהערכות לקראת פסח" – אמר – "פנה שר הרווחה אל שר האוצר במכתב וביקש לאשר את ההקצאה מיידית. עד לרגע זה לא אישר האוצר את הבקשה".

"עלינו לדאוג שכל אחד ואחד בישראל יוכל לחגוג את חג הפסח כהלכתו" סיים.

שר האוצר גלגל את העניין אל פתחו של משרד הרווחה בטיעון כי תקציב 2009 עדיין לא אושר ולפיכך על משרד הרווחה למצוא לכך מקורות תקציביים פנימיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}