י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ביצים, ביצים

ערנות של תושב אחת השכונות בבני-ברק הביאה ללכידת שתי משאיות עמוסות ביצים, חלקן הגדול לא מוחתמות. הביצים הוחרמו, אבל המובילים מסרבים למסור מידע על מקורן

חלק מהביצים  שנתפסו במשאיות בצפון העיר
חלק מהביצים שנתפסו במשאיות בצפון העיר

ערנות של תושב אחת השכונות בבני-ברק הביאה ללכידת שתי משאיות עמוסות ביצים, חלקן הגדול לא מוחתמות, ובכך נמנעה מכירתן לתושבים. התושב, שהבחין בהתרחשות חשודה, התקשר לאגף התברואה של העירייה ודיווח כי שתי משאיות עמוסות ביצים עומדות ברחוב גרינברג ומחליפות ביניהן סחורה.

מנהל אגף התברואה מיהר לעדכן במידע את ד"ר משה רפלוביץ, הווטרינר המחוזי, ואל המקום הגיעו פקחי תברואה, הווטרינר המחוזי ונציגי המועצה לענף הלול. בפעילות משותפת הם החרימו את שתי המשאיות עם הביצים.

בחקירה מקיפה שערכו הגופים השונים הוברר, כי ישנם במקום שני סוגי ביצים - חלקם הגיעו ממקום מסודר ואלו הוחזרו לבעלי המשאיות, ואילו אחרות, שלא היו מוחתמות ובלא אישורים, הוחרמו והושמדו. עד כה, סירבו המובילים למסור מידע על מקורן של הביצים.

ד"ר משה רפלוביץ, הווטרינר המחוזי הדגיש, כי בביצים בלתי מוחתמות ישנם שני סוגי סכנות: סכנה מפני זיהומים חמורים הנמצאים בגוף התרנגולת, כחיידקי סלמונלה, או בהפרשות הנמצאות בלול גם אם התרנגולת עצמה בריאה.

סכנה אחרת נובעת מהצטברות אנטיביוטיקה הניתנת לתרנגולות או חומרי הדברה, שהינם חומרים כימיים המצטברים בביצים, והם עלולים להגיע להצטברות בכבד של הצורך אותן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}