י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אין כסף לאדון זה

המאבק על ועדת הכספים עולה שלב. בכירים ב'שלומי אמונים' למאיר פרוש: אם תתמוך בליצמן, אתה בוגד בבוחרים. תצביע לגפני הוא גם מהסיעה שלנו. גפני: לא אתפשר בשום קונסטלציה. וגם ליצמן בשלו

יעקב ליצמן מאיר פרוש ומשה גפני.
יעקב ליצמן מאיר פרוש ומשה גפני.

ימים טרופים עוברים על עם ישראל. משבר כלכלי, מצב ביטחוני גרוע, עולם הישיבות בסכנה קיומית. ואם אתם רוצים לדעת מה מעניין את פוליטקאינו בימים אלו מתוך שלל הבעיות? כלום! הדבר היחיד המטריף בימים אלה את מחשבתם של נציגי הציבור שלנו בכנסת הוא ראשות ועדת הכספים. חשוב להדגיש: התפקיד הנ"ל נטול כל כיבוד, המחזיק בו נחשב כחבר כנסת מן השורה. אבל הכח אותו הוא מחזיק בידו, עולה בעשרת מונים על מחזיקי תיקים חשובים ככל שיהיו.

עוד לפני הבחירות, החל המאבק. חבר הכנסת יעקב ליצמן הודיע בנחרצות כי ידרוש לעצמו את תפקיד ועדת הכספים. לא ארכו הימים ועמיתו לסיעה חבר הכנסת גפני יצאה בהודעה דומה. יש החושדים שאפילו השתמש באותם מילים של ליצמן. המוטיבים בטוח היו דומים: נחרצות, אין מקום לפשרה, וכמובן הפעם הולכים עד הסוף. המריבה לפני הבחירות נראתה הזויה. המפלגה עמדה לפני משבר, ואף אחד לא ידע איך תיראה הממשלה, והאם 'יהדות התורה' תהיה חלק ממנה. אבל לא ארכו הימים, והמשבר הגיע לפסים מעשיים. 'יהדות התורה' הפכה ללשון מאזניים, ומכח זה קיבלה לידיה שלל תפקידים הכוללים בין היתר גם את ועדת הכספים.

בימים האחרונים המאבק הולך ומחריף. הצדדים מתחפרים בעמדותיהם. כל צד הוציא הודעה לתקשורת על כך שרבניו הורו לו באופן חד משמעי לא לוותר. הצדדים הוסיפו: הפעם זה או הכל או כלום. אין באמצע. הווי אומר: או שאנחנו מקבלים את ועדת הכספים, או שנישאר כחברי כנסת מן השורה.

מי שהפך ללשון מאזניים בסיפור ועדת הכספים הוא לא אחר מאשר מאיר פרוש. כמי שנמצא בין אגודת ישראל לדגל התורה, זוכה פרוש לחיזורים לכל הפחות כאילו מדובר בכלה הכי יפה בעיר. אתמול (א') נקרא פרוש לפגישה עם חבר הכנסת ליצמן. בפגישה ביקש ליצמן את תמיכת פרוש, אך נענה בשלילה. פרוש המחוזר אמר לליצמן: בלי עבר אין עתיד. כלומר: עד שאני א אקבל התנצלות על ירושלים, אין על מה לדבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכירי תנועת 'שלומי אמונים' פנו למאיר פרוש בדרישה חד משמעית ואמרו לו: אם אתה תומך בליצמן אתה מאבד את תמיכתינו. אסור לנו לתמוך בבן אדם הזה. זה עוול לבוחרים שלנו.

בכיר בתנועה אומר היום ל'בחדרי חרדים': "אצלינו אין דרישות, אבל בהחלט דיברנו עם מאיר והסברנו לו שזה לא שייך לתת לליצמן את ועדת הכספים. הוא חייב לשלם על מה שהוא עשה לנו בירושלים. הוא לא יכול לשחק איתנו איך שהוא רוצה. מה פתאום הוא נזכר בנו?. לפני ארבעה חודשים הוא הרס לנו ועכשיו אנחנו נלך לתמוך בו?"

• אתה לא חושב שזה גול עצמי? שאתם יוצאים מאגודת ישראל?

"לא. אנחנו לא נותנים את ועדת הכספים לאבישי ברוורמן. אנחנו נותנים את זה לחבר מהסיעה. הרי 'יהדות התורה' היא סיעה מאוחדת, וגם גפני הוא חלק מהסיעה שלנו. ליצמן הלך ונתן את עיריית ירושלים למישהו חילוני, נגד החלטה מפורשת של סניף אגודת ישראל בירושלים. אנחנו לא עושים כאלה דברים. נחנו תומכים במישהו חרדי מהסיעה שלנו".

• זה לא יחזור כבומרנג, ליצמן יכשיל את מינויו של פרוש לכל תפקיד?

"ליצמן כל הזמן אומר שהוא יכשיל את פרוש. הוא גם אמר ש'המבשר' ייסגר עד פסח, וברוך ה' הכל בסדר. אנחנו לא חוששים מליצמן. ויתירה מזאת, אנחנו לא אומרים לא לתת לו תפקיד. הוא יקבל את התפקיד הבא אחרי ועדת הכספים. אבל אנחנו לא חייבים לעזור לו לקבל דווקא את מה שהוא רוצה. ואת זה אמרנו למאיר פרוש. הציבור שלנו לא יסלח לנו אם ניתן את התפקיד לליצמן. אי אפשר לעבור על מה שהיה לסדר היום".

בתוך כך, חבר הכנסת משה גפני מבהיר, כי למרות אמירות של מקורביו על כך שבאם הסיעה תקבל סגן שר במשרד החינוך עם סמכויות מורחבות, הוא יוותר על התפקיד, הרי שדעתו לא השתנתה. ודרישתו לקבל את ועדת הכספים בעינה עומדת, ואף הולכת ומתחזקת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}