י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הסכם חשאי בתחום הגיור

בפגישה חשאית שנערכה בין ח"כ דוד רותם מ'ישראל ביתנו' לראשל"צ הגר"ש עמאר, סוכם: 'ישראל ביתנו' לא תכניס רבנים מטעמה למערך הגיור. הצדדים היו אצל הגר"ע יוסף וקיבלו את ברכתו • פרסום ראשון

הגר''ע יוסף והגר''ש עמאר
הגר''ע יוסף והגר''ש עמאר

סיעת ש"ס עושה את הצעדים האחרונים בדרכה אל הקואליציה. בימים האחרונים נעשים אי אלו השלמות למשא ומתן, וכבר לקראת סוף השבוע, אמור להיחתם הסכם בין הליכוד לש"ס.

רק לפני מספר שבועות, נראה היה כי היחסים בין ש"ס ל'ישראל ביתנו' עלו על שרטון שממנו יתקשו לקום. אבל היום, מספר שבועות אחרי, הכל נראה אחרת לחלוטין.

ליברמן, שחפץ להגיע לפשרות בכל הנושאים אותם הבטיח למצביעיו, עושה מאמצים אדירים בכדי להתגמש. בשבועות האחרונים הוא נפגש עם גדולי הרבנים האשכנזים, והיום (א') הוא עושה צעד גדול לקראת המפלגה הספרדית.

ובמה דברים אמורים?

היום בשעות הבוקר (9:30 לחובבי הדיוק), שלח אביגדור ליברמן את חבר הכנסת דוד רותם לפגישה חשאית עם הרב הראשי לישראל הגר"ש עמאר. הפגישה בין השניים עסקה בעיקר בנושאי הגיור.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע כי 'ישראל ביתנו' רצתה להכניס למערך הגיור מספר רבנים מטעמה, המשתייכים לפלג הדתי לאומי, זאת על מנת לאפשר הקלות רבות לחפצי גיור. בקשה זו, נדחתה כמובן על-ידי המפלגות החרדיות, והוסכם כי הנושא יתברר בין הרב עמאר לנציג סיעת 'ישראל ביתנו'.

לאחר דיון ארוך בין השניים, הגיעו הצדדים להבנות ראשוניות. יצוין, כי בנושא ברית הזוגיות הגיע סיעת ש"ס להסדר על פי הסכם המכונה 'מתווה עמאר'. לאחר הפגישה נסע הרב עמאר לביתו של הגר"ע יוסף, כשלפגישה מצטרף גם השר אלי ישי. הרב עמאר הציג לפני הגר"ע את ההסדר אליו הגיע יחד עם דוד רותם, ובכך למעשה הסתיים תפקידו. מכאן והילך, נוהלו הדברים על ידי השר אלי ישי, כשהוא עומד מול 'ישראל ביתנו' בניסוח טיוטת ההסכם שתצורף כנספח להסכם הכללי.

דוד רותם, שיצא מבית הגר"ע לשיחת עדכון מול אביגדור ליברמן, קיבל גם הוא אישור להסכם המתגבש, וההבנות ייכנסו לתוך ההסכם הקואליציוני.

מפרטים ראשוניים שהגיעו לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי ליברמן ויתר למעשה על דרישתו להכנסת רבנים למערך הגיור, ויקבל בתמורה כופתאות בהסכם הקואליציוני.

בש"ס עדיין לא חולקו התפקידים, ובקרב בכירי הסיעה יש מתח רב לקראת החלוקה. בכירי הסיעה מעריכים הערב כי בסופו של דבר יישאר יצחק כהן בתפקידו, וכי לא צפויים להתחולל זעזועים בצמרת.

ה'קול החרדי' דיווח הערב, כי מחר אמורים להיכנס ראשי ש"ס אל מעונו של הגר"ע יוסף על מנת להתברך לקראת כניסתם לממשלה החדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}