י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מאסר לפעיל 'משמרת הצניעות' שתקף אישה

אלחנן בוזגלו, פעיל ב'משמרת הצניעות', הואשם בתקיפת אישה משכונת 'מעלות דפנה' בירושלים, שחדלה מלקיים אורח חיים חרדי. במהלך המשפט התנצל: "עשיתי מעשה נתעב"

מאסר לפעיל 'משמרת הצניעות' שתקף אישה
אליהו הלוי

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, נועם סולברג, גזר היום (א) בבוקר עונש של שלוש וחצי שנות מאסר בפועל על אלחנן בוזגלו, פעיל 'משמרת הצניעות' שתקף אשה, תושבת שכונת 'מעלות דפנה' בירושלים, שחדלה מלקיים אורח חיים חרדי, לאחר שהתגרשה מבעלה. כמו כן הוטל עליו עשרת אלפים שקל קנס.

הנאשם, אלחנן בוזגלו, שימש פעיל זוטר ב'משמרת הצניעות'. לטענת הפרקליטות, בוזגלו נשכר על ידי אנשי המשמרת תמורת 2,000 דולר, כדי שיתקוף את האשה ויאלץ אותה לעזוב את השכונה.

בוזגלו הודה במעשים וטען להגנתו כי נאלץ להשתתף בתקיפה, לאחר שסביבתו לא הותירה לו כל ברירה.

בוזגלו חתם עם פרקליטות מחוז ירושלים על הסדר טיעון. בדיון לטיעונים לעונש, טענה הפרקליטות כי יש להטיל על הנאשם עונש של מאסר ממושך בפועל - 8 שנים - וכן פיצוי משמעותי למתלוננת.

הסנגורית עו"ד ארועטי, טענה לעומת זאת, כי בוזגלו הודה בכתב האישום המתוקן, בעקבות ההסדר עם הפרקליטות, ובכך קיצר זמן שיפוטי. לדבריה, הוא מתחרט מאוד על מעשיו ורוב התנהלותו היא נורמטיבית. לטענתה, לא מדובר באדם שחבר למשמרות הצניעות מתוך אידאולוגיה, אלא במעין דג רקק ששימש שכיר חרב בגלל מצוקה כלכלית.

על פי הדיונים בבית המשפט, הגיע בוזגלו, יחד עם ארבעה אנשים נוספים, אל ביתה של המתלוננת. הוא דחף אותה, היכה אותה, בעט בה בכל גופה, ואיים עליה שאם תפתח את עיניה - יתיז עליה גז מדמיע. החבורה איימה על המתלוננת כי אם תמשיך להתגורר בדירה - תירצח. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלוננת חבלות חמורות בכל חלקי גופה.

בוזגלו התנצל במשפט בפני המתלוננת, ואמר: "אני רוצה להביע תחושה של אב שבגד במשפחתו. עשיתי מעשה נתעב, שגרם לאשה סבל שלא מגיע לה. אני מבין שעשיתי פעולה חמורה, ועם זאת אני מוכן לקבל את הכרעת בית המשפט. איני מבקש עבורי, אלא עבור ילדיי ואשתי, שסובלים בגלל מעשיי".

כאמור, גזר השופט על בוזגלו שלוש וחצי שנות מאסר וקנס כספי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}