י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תקציב הישיבות יוכנס לבסיס התקציב

המגעים הקואליציוניים מתחילים לתפוס תאוצה, האיחוד הלאומי הגיע להסכם לפיו לפיו תקציב הישיבות יוכנס לבסיס של תקציב המדינה. המשמעות: המפלגות החרדיות לא יצטרכו לנהל בכל שנה מאבק על התקציב

גדעון כץ ויעקב כץ. צילום: נאור רהב
גדעון כץ ויעקב כץ. צילום: נאור רהב

המגעים הקואליציוניים מתחילים לתפוס תאוצה: הליכוד והאיחוד הלאומי הגיעו בצהרי יום ו' להסכם לפיו לפיו תקציב הישיבות יוכנס לבסיס של תקציב המדינה. המשמעות: המפלגות הדתיות לא יצטרכו לנהל בכל שנה מאבק על התקציב.

הסיכום הוחלט במהלך ישיבת המשא ומתן הקואליציוני בין הצוותים של שתי המפלגות היום. בתום הפגישה אמר יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ, כי המהלך יביא לקבלת החלטות תקינה במשא ומתן עתידי.

"במהלך מערכת הבחירות הבנו כי זאת דרישה אולטימטיבית להפסיק את הצורך בסחר מכר ובשתדלנות מידי חודש של עולם התורה", אמר כץ בסיום הפגישה עם נציגים ממפלגת הליכוד. לדבריו, "תקצוב עולם התורה בצורה ממלכתית ימנע את התופעה המבישה שראשי הישיבות נאלצו להתחנן בכל שנה על כסף מהממשלה".

במהלך הפגישה דרש כץ מנציגי הליכוד כי מפלגתו תקבל את תיק השיכון. כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה של מפלגתו עם מפלגתו הבית היהודי, דרש כץ את תיק החינוך עבור פרופ' דניאל הרשקוביץ יו"ר הבית היהודי.

עם זאת, בליכוד הודיעו לכץ כי תיק החינוך יישאר בידם, ואילו תיק השיכון כבר הובטח לש"ס. בתמורה הציעו לאיחוד הלאומי את תיק החקלאות.

יצוין כי, לדברי כץ, הצדדים סיכמו שבקווי היסוד של הממשלה לא תוזכר הקמת מדינה פלסטינית ושראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, יעמוד בהתחייבות שנתן לפני הבחירות בנוגע למהלכים המדיניים. בין היתר, נתניהו התחייב לא לפנות ישובים בכל הסכם שהוא. הצדדים קבעו לשוב ולהיפגש בשבוע הבא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}