י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כרמל זוכה לברכת ה'

תקווה חדשה לעובדי הרשת החרדית 'ברכת ה'' שקרסה לפני כשבועיים: איש העסקים מנחם כרמל, בעל רשת 'בר כל', רכש שתי חנויות ב-3 מיליון ש"ח, וצפוי להחזיר את העובדים לעבודה

מנחם כרמל
מנחם כרמל

לפני כשבועים קרסה רשת הצרכניות 'ברכת ה'', שפעלה באיזור הצפון. הרשת נוסדה לפני כ-13 שנה בצפת, ומאז הלכה והתרחבה. נפתחו סניפים נוספים בחצור הגלילית וביישוב אור הגנוז. הרשת התייחדה במחיריה הזולים.

בחודשים האחרונים החלו הבעיות לצוץ. המשכורות לעובדים קוצצו ביותר מחצי, ובמקום כסף נתנו בעלי הרשת תווים לרכישת מוצרים בחנויות הרשת. לפני כחודש החריף מצבה של הרשת, ומספר ספקים הודיעו כי הם מפסיקים לספק סחורה לחנות, עד שיוסדר נושא התשלום.

לפני כשבועיים, הגיעה הרשת לסוף דרכה והכריזה על פשיטת רגל, כשהיא משאירה אחריה חובות של כ-10 מיליון שקלים, ו-70 עובדים מחוסרי עבודה. יצוין כי הרשת הקפידה להעסיק דווקא עובדים חרדים, ורבים מעובדיה הם מתושבי צפת.

עיקר חובות הרשת הם לספקים. בין הספקים שנפגעו ניתן למנות את חברת 'תנובה', 'פאר לי', 'שטראוס' ו'אוסם'.

כשנודע על פשיטת הרגל של הרשת, הגיעו רבים מעובדי הרשת אל החנויות, והחלו בבזיזת הסחורה. מספר ספקים קטנים מאיזור הצפון הגיעו גם הם להשתתף בבזיזת הרשת. במשך מספר שעות עשו אנשים בחנויות ככל העולה על רוחם, עד שהגיעה המשטרה ופיזרה את הקהל הרב שהתאסף במקום.

היום (ה') מגיע הסיפור העצוב אל סוף דרכו.

מנחם כרמל, הבעלים של רשת 'בר כל', רכש שני סניפים של הרשת מתוך שלושה.

כרמל ישלם כשלושה מיליון שקלים עבור שני סניפי הרשת - באור הגנוז ובצפת. החנות בחצור הגלילית לא תירכש, זאת לאחר שבדיקת הכדאיות שערך כרמל לא הוכיחה את רווחיותה.

כרמל אמר היום כי רוב עובדי הרשת ימשיכו בתפקידם, וכי אין בכוונתו לעורר זעזועים במצבת כוח האדם. החנות בצפת צפויה להיפתח כבר בשבוע הבא, ועל החנות כבר נתלה שלט גדול ובו שם הרשת החדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}