י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עובדות 'מירס' כועסות: עובדים גם בפורים

עובדות חברת 'מירס' באלעד נדהמו: הן שובצו לעבודה בפורים כבכל יום. למרות פניות רבנים וחברי מועצה, לא נענו ב'מירס' לפניות - והעובדות יעבדו גם בפורים. 'מירס': העבודה תופסק מוקדם מהרגיל

הבעלים וראש העיר גוזרים את הסרט ומחייכים, ב'מירס' אלעד
הבעלים וראש העיר גוזרים את הסרט ומחייכים, ב'מירס' אלעד

לפני כשנה פתחה חברת 'מירס' מוקד טלפוני בעיר אלעד. פתיחת המוקד לוותה בקול רעש גדול, וסיפק פיתרון תעסוקתי לעשרות נשים, המתגוררות בעיר. קברניטי החברה הבטיחו כי זהו צעד ראשון, אותו הם עושים לטובת הציבור החרדי, כשבעתיד יגבר שיתוף הפעולה לרווחת כל הצדדים. בפתיחת הסניף, הובטח כי המוקד יתנהל באווירה חרדית, ויינתן מענה לבעיות ייחודיות למגזר החרדי.

אך כעת מסתבר, שהבטחות לחוד ומעשים לחוד.

העובדות במוקד נדהמו לגלות בלוח העבודה שלהם, כי מחר, יום חג פורים, העבודה במוקד תתנהל כרגיל. אין צורך לתאר את גודל הצער שחוו אותן עובדות, שיאלצו להיעדר מביתן בעיצומו של יום הפורים.

מ, עובדת במוקד, מספרת לאתר 'בחדרי חרדים': "לפני כשבועיים גיליתי שאני משובצת לעבודה ביום הפורים, כמו כל יום. אני אישה חרדית עם ילדים, ואני ממש לא יכולה לעבוד בפורים. פניתי להנהלה וביקשתי להעביר אותי מאותו יום, אך ללא הועיל. ההנהלה מתעקשת. התארגנו כמה עובדות, ופנינו לרבנים ולעירייה, על מנת שיעשו משהו. ואכן, גם העירייה וגם רבנים מהעיר פנו לחברת 'מירס' על מנת שישחררו אותנו בפורים. אך שום דבר לא הועיל. היום הודיעו לנו שנעבוד יום מקוצר, אבל גם זה לא אפשרי. אני חייבת להיות בבית".

יצוין, כי במוקד של חברת 'ויזה' במודיעין עילית, הודיעו לעובדות כי העבודה ביום הפורים תתנהל כבכל יום. אך מיד לאחר פנייתו של ראש העיר, יעקב גוטרמן, למנהלי החברה, תוך שהוא מסביר להם את חשיבות יום הפורים, נעתרו מנהלי החברה לבקשתו והודיעו על יום חופש לעובדות בפורים, לצד תגבור המוקדים האחרים.

אחד מעסקני העיר אלעד אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "מוזר שדווקא חברת 'מירס', הפונה לציבור החרדי ואומרת שהיא שמה דגש על מתן שירות לציבור החרדי, לא יכולה לעשות את המחווה המינימאלית הזאת, ולשחרר את העובדות לביתן ביום הפורים. ציבור העובדות לא יישכח זאת, ואני חושב שייצא שכרם בהפסדם, עם עובדות כעוסות וממורמרות".

המכתב של הרב מלכה לחברת צילום: המכתב של הרב מלכה לחברת
המכתב של הרב מלכה לחברת 'מירס'

תגובת חברת 'מירס':

"הסדרי העבודה והעסקה במוקד שירות הלקוחות הארצי של מירס באלעד גובשו בשיתוף לשכת ראש העיר דאז ונציגי עיריית אלעד.

"ככל הידוע, פורים אינו יום אסור במלאכה מבחינה הלכתית. גם החוק בישראל מאפשר עבודה בפורים.

"עם זאת, בעקבות פניית מספר עובדות, רבני העיר ונבחרי הציבור בעיר, הוחלט בהנהלת המוקד, בהנחיית הנהלת החבברה לגלות גמישות רבה ולהתחשב ככל האפשר בעובדות. כמה מהעובדות אף קיבלו חופשה ולאחרות אושרו שעות עבודה מקוצרות משמעותית.

בכל מקרה, תופסק העבודה במוקד מוקדם מהרגיל, מבלי להפריע למענה השוטף של מוקד שירות הלקוחות הארצי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}