י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

היד של ברקת קלה על ההדק?

האם האיזון העדין בירושלים, שנשמר בימי לופוליאנסקי, מופר דווקא כשראש העיר הינו חילוני? חבר המועצה, שלמה רוזנשטיין: "פעילות ההריסה במזרח העיר נובעת מפעילות דומה בשכונות החרדיות"

הריסת מבנה. צילום אילוסטרציה
הריסת מבנה. צילום אילוסטרציה


עידן חדש בירושלים: ראש העיר החדש של העיר, ניר ברקת, הורה לתגבר את הצעדים הננקטים כנגד עברייני בנייה, ופעולות הריסת בתים נרחבות מתבצעות בכל העיר - בשכונות החרדיות במערב העיר, כמו בשכונות הערביות במזרחה.

"אפשר לומר שהתקופה האחרונה מאופיינת בכך, שבכל הנוגע לצווי הריסה, היד בעיריית ירושלים קלה מדי על ההדק", אומר חבר מועצת העיר, הרב שלמה רוזנשטיין.

בימים האחרונים התעורר בין חברי מועצת עיריית ירושלים - דוד הדרי מהמפד"ל ומאיר מרגלית ממר"צ - פולמוס בנושא.

הפולמוס החל לאחר שביום שישי האחרון כינה מרגלית, במקומון הירושלמי 'כל הזמן', את קברניטי העירייה: "פושעים נגד האנושות". מרגלית גם ציין שהוא מעורב בהכנתם של כתבי אישום, שיוגשו בבתי דין במערב אירופה, נגד כל הנוגעים בדבר, המאשרים הריסת בתים במזרח ירושלים.

דבריו של חבר המועצה מרגלית קוממו את עמיתו מהמפד"ל. במכתב תגובה חריף, אותו שיגר בתפוצה נרחבת, כותב דוד הדרי: "האם יעלה על הדעת שבו בזמן שאתה תוקף בחומרה את מי שאתה מכנה קברניטי העירייה, קרי - הנהלת העירייה, תשב בנחת בהנהלה זו, ובעצם תהיה שותף בעצמך לאותם 'פשעי מלחמה', כלשונך.

"במאמרך בחרת להתעלם מצווי ההריסה שהוצאו למבנים בלתי חוקיים במערב העיר. לאור זאת, כיצד לדעתך צריכה העירייה לפעול במידה ויתחילו לבנות באופן בלתי חוקי ב'גן סאקר' במערב העיר ולא רק ב'גן המלך' במזרחה?", ממשיך הדרי ותוקף.

דבריו אלו של הדרי מצביעים על כך שברגע שהעירייה החליטה לנקוט באמצעים נגד עברייני בנייה במערב העיר, אמצעים הבאים לידי ביטוי בעיקר כנגד חרדים, היא חייבת באותה מידה לנקוט באמצעים כנגד הערבים במזרח העיר, על מנת לשמור על איזון.

"פעילות ההריסה במזרח העיר נובעת כתוצאה מפעילות דומה במערב העיר, בה נהרסו בתים בשכונות חרדיות", טוען הרב רוזנשטיין.

יצוין, כי לעומת הקדנציה הנוכחית, בראשות ניר ברקת, תופעה זו של הריסת בתים לא התקיימה כמעט במהלך הקדנציה הקודמת, כאשר בראש העירייה עמד אורי לופוליאנסקי. בכך נמנעו עימותים משני צידי העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}