י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אחרי שנה: החלטה בפה אחד

בישיבת מועצה חגיגית בעיר ביתר הוחלט פה אחד על מינוי יוסי שטרית לסגן ראש העיר. המינוי מביא לידי סיום את הפרשיה המביכה שנמשכת מעל לשנה. מאיר רובינשטיין קיבל את ברכת הגרי"ש אלישיב • תמונות

מאיר רובינשטיין אצל הגרי''ש אלישיב
מאיר רובינשטיין אצל הגרי''ש אלישיב

לאחר יותר משנה, מאז מערכת הבחירות הסוערת שעברה העיר ביתר עלית, הגיעה היום (א') אחת הסאגות המביכות ביותר בתולדות הפוליטיקה החרדית לסיומה.

בשעות הערב המאוחרות אושר מינוי של שני סגנים לראש העיר בביתר עילית. כמו-כן אושרו השינויים בסדר חלוקת התיקים העירוניים ויו"ר הוועדות בעירייה. המינויים והשינויים בחלוקת התיקים החדש נתבקשו לאחר פרישתו של סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, ואשרור ההסכם הקואליציוני עם סיעת 'דגל התורה'. כל המינויים אושרו פה אחד.

לפני הישיבה הגיע מאיר רובינשטיין אל בית הגרי"ש אליישיב כדי לקבל את ברכתו. בכך נסגר המעגל הכואב שהחל במערכת הבחירות בה התמודד רובינשטיין נגד פינדרוס, מועמדו של הגרי"ש אלישיב.

בישיבת המועצה החגיגית אמר ראש העיר, מאיר רובינשטיין, כי הרכבת הקואליציה העירונית מחדש דרשה מהנוגעים בדבר להתעלות מעל שיקולים צרים והביאה לבשורת אחדות לעיר שרוותה, כזכור, מערכת בחירות סוערת.

"הגיע הזמן לגיבוש כל הכוחות בעיר ונציגי הציבור הוכיחו כי זו שעתם היפה. האחדות העירונית היא בשורה חיובית מאוד לתושבי העיר. ההסכמים הנם פרי מלאכת מחשבת ואיזון בין הרצוי והמצוי בהתחשב בנתונים הקיימים וביחד נצעיד את עיר התורה והחסידות לעתיד מזהיר", אמר רובינשטיין. "שדרוג האחדות בעיר ביתר בערב יום הפורים הבעל"ט בסימן 'לך כנוס את כל היהודים... היא בשורה חשובה לתושבי העיר". רובינשטיין הזכיר בדבריו את האדמו"ר מערלוי על עידודו הנלהב לגיבוש ההסכמים ולבשורת האחדות וכן ח"כ מאיר פרוש על מאמציו ועזרתו להרחבת בסיס הקואליציה.

על פי סדר חלוקת התיקים החדש יכהן יוסף שיטרית כסגן ראש העיר בשכר ויחזיק בתיקי התשתיות ואיכות הסביבה. יעקב וינגרטן יכהן כסגן רה"ע בתואר ויחזיק בתיק חברה ונוער. מנדל שוורץ כמחזיק תיק חינוך ושפ"י. הרב יצחק רביץ יכהן כיו"ר ועדת ההנחות בארנונה. שמעון לף בתיק עירובין מקוואות ומבני ציבור. ישראל פכטר יכהן כיו"ר הוועדה לבדיקת שירותי מד"א בעיר. יתר התיקים העירוניים ויו"ר הוועדות שאושרו לפני כשנה לא השתנו.

כזכור, למרות ההפסד של 'דגל התורה' במירוץ לראשות העיר, הסכים ראש העיר המנצח, מאיר רובינשטיין, להעניק סגנות אחת ל'דגל'. סגנות בשכר, כמובן.

בעקבות ההבטחה, בסניף 'דגל התורה' המקומי החלה התככנות לפעול. בנו של חבר הכנסת אברהם רביץ ז"ל, הרב יצחק רביץ, המחזיק רשת של כוללים בעיר, כאשר במקביל הקים מוסדות רבים, דרש לקבל את הסגנות מתוקף היותו הבכיר ביותר ב'דגל התורה', לאחר לכתו של פינדרוס לירושלים. מולו התייצב יוסי שטרית, נציג 'מרביצי', ודרש את התפקיד מתוקף אי אלו הסכמים פנימיים.

בסניף המקומי הוחלט על עריכת בחירות פנימיות, שיקבעו מי יקבל את הסגנות. יצחק רביץ סיפר בשעתו לאתר 'בחדרי חרדים', כי ערך סיבוב אצל חברי הסניף המקומיים (שחלק גדול מהם לומד ברשת הכוללים שהוא מחזיק), ואלה הבטיחו לו רוב מוחץ בהצבעה.

אך מסתבר שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. משנפתחה הקלפי התברר כי שטרית זכה ל-18 קולות מול 13 שקיבל רביץ. רביץ זעם על ההפסד. כמי שבא מבית המושתת על אמון באנשים, לא הבין איך זה קרה לו, אחרי שרוב החברים הבטיחו כי יצביעו עבורו.

אך מינוי שטרית עבר מאז גלגולים לא מעטים, שכן סיעת ש"ס המקומית הטילה וטו על מינוי שטרית לתפקיד סגן ראש העיר. כך נסחב לו הדבר מספר חודשים. בזמן הזה, פעל רביץ על מנת להצריח מחדש את הראשים ולקבל את המינוי, אך ללא הצלחה.

בהסכם פנימי שנחם בין שטרית לנציגי ש"ס הגיעו הצדדים למספר הבנות, שלאחריהם הסירו סיעת ש"ס את הווטו למינויו. והערב מקבל שטרית את המינוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}