י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הקוף יצא לחופשה

צמד קופיפי למור החליטו לצאת לחופשת פורים, ודילגו מעל חומות גן החיות לסיור בשכונות ירושלים. קופיף אחד נמצא בשכונת בית וגן, ואחרי השני עדיין מתנהלים חיפושים קדחתניים. הקופים לא מזיקים

קוף למור. צילום: רויטרס
קוף למור. צילום: רויטרס

שני קופים מסוג למור ברחו הבוקר (א') מגן החיות התנ"כי בירושלים. אחד הקופים אותר באזור שכונת בית וגן, אך הקוף השני טרם נמצא.

עובדי גן החיות ומשטרת ירושלים מנהלים חיפושים נרחבים אחר הקוף מאז שעות הבוקר, אז הבחינו כי שניים מקופי הלמור הצליחו לצאת ממתחם התצוגה שלהם ולברוח מגבולות הגן. קצין הביטחון של גן החיות יצר קשר עם משטרת ירושלים, שפתחה בסריקות אחריהם.

אחרי כמה שעות של חיפושים אותר אחד הקופים בשכונת בית וגן הסמוכה לגן החיות. צוות הגן הצליח ללכוד אותו ולהשיבו לביתו. במקביל, התקבלו עדויות כי הקוף השני משוטט בין השכונות בית וגן ורמת שרת. ואולם, כל החיפושים אחריו עלו בתוהו.

מאחר והקופיפים הם בעלי יכולת קפיצה מעולה אנחנו מעריכים שהם כנראה קפצו בין צמרות העצים - ונמלטו", סיפרה דוברת גן החיות סיגלית דביר, "הם נמצאים בתצוגה פתוחה ולכן זה אפשרי". זו אינה הפעם הראשונה בה קופים נמלטים מגני חיות בארץ: לפני כשנתיים ברח קוף מגן החיות בירושלים, אבל הוא אותר זמן קצר לאחר מכן בקריית יובל.

בגן החיות התנכ"י מקווים כי אזרחים שיבחינו בקופיף הסורר ידווחו על כך לגן החיות או למשטרה. "מדובר בקופים מאוד מאומנים, ולכן אני אופטימית ומאמינה שהוא יחזור", הוסיפה הדוברת.

קופי הלמור הם קופים קטנים למדי. אורכם הוא כ-50 ס"מ ומשקלם כשניים וחצי ק"ג. קופים מסוג זה ניזונים מעלים, פירות ופרחים, ואינם מזיקים לבני אדם, אבל לפעמים הם עלולים לנשוך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}