י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מסיבת סיום

'כשרות למהדרין', בראשות הגר"י אפרתי, ערך באולמי 'לב האצולה' בפתח תקווה, מעמד לכבודה של תורה, לרגל סיום שנת השמיטה, בהשתתפות ראשי ישיבות, רבנים, דיינים ואישי ציבור • תמונות

הגר''י אפרתי  נואם במעמד
הגר''י אפרתי נואם במעמד

מעמד רב רושם לכבודה של תורה ולרגל סיום שנת השמיטה, בהשתתפות ראשי ישיבות, רבנים, דיינים, חברי כנסת, אישי ציבור וקהל רב, התקיים באולמי 'לב האצולה' בפתח תקווה.

המעמד נערך על-ידי 'המכון לחקר החקלאות על פי התורה' ו'ועד השמיטה שעל-ידי 'כשרות למהדרין''. רבנים ואישי ציבור, לצד מפקחים ומשגיחים, מכל מערכות הכשרות, סיטונאים וחקלאים, חברו כולם להודות לה' על הזכות שנפלה בחלקם להיות "גיבורי כוח עושי דברו", מהעושים והמסייעים לשמירת שמיטה כהלכתה.

רושם רב ומיוחד הותיר על המשתתפים בואו למעמד של הגר"ח קניבסקי, אשר הטריח עצמו למעמד במטרה לחזק את החקלאים השומרים שמיטה כהלכתה בארץ-הקודש.

את המשא המרכזי נשא יו"ר 'המכון לחקר החקלאות על פי התורה' ו'כשרות למהדרין', הגר"י אפרתי, שהודה לה' על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו לטהר את ארץ ישראל מערלה ושביעית. "מצות שמיטה כרוכה בניסיונות רבים. קשה לקיים אותה. מרן החזו"א זיע"א התחיל לבנות את חומת השמיטה והיום יש מאות ויותר ששומרים שמיטה כהלכתה, רבבות יהודים ששומרים שמיטה מקפידים לאכול רק תוצרת כשרה". הגר"י אפרתי העלה על נס את מסירות נפשם של המשגיחים והעוסקים בכל נושא שמירת ופיקוח הכשרות.

את משא החיזוק לחקלאים שומרי השמיטה נשא הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת 'עטרת ישראל'. כמו כן השתתף במעמד הרה"צ רבי יקותיאל אבוחצירא, שנשא דברי ברכה וחיזק את ידי החקלאים.

במעמד הוקראו מכתביהם של גדולי ישראל. כ"ק האדמו"ר מבעלזא עמד במכתבו על רצונו להביע אות הוקרה והערכה לגיבורי כוח עושי דברו, ולברכם שיזכו לברכת ד' היא תעשיר מתוך הרחבת הדעת וסייעתא דשמיא. כ"ק האדמו"ר מסדיגורא שלח מכתב תמיכה מרגש, ועודד את המשך פעילות מערכת הכשרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}