י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רשת 'ברכת השם' פשטה רגל

רשת הצרכניות שפעלה באיזור הצפון הותירה חובות של יותר 10 מיליון ש"ח, וכ-70 עובדים חרדים מחוסרי עבודה. העובדים: "המנהל לא אשם, הוא איש טוב". עובדים וספקים בזזו את הסחורה שנותרה

חנות מכולת חחרדית. תמונת אילוסטרציה: מנח זרקא
חנות מכולת חחרדית. תמונת אילוסטרציה: מנח זרקא

המצב הכלכלי הקשה השורר במשק, לא פוסח על הציבור החרדי. אם נדייק, פוגע ביתר שאת במגזר החרדי. חברות גדולות, ומפעלים מבוססים מודיעים בזה אחר זה על פשיטות רגל, ועכשיו מתברר שהמצב פגע קשה גם בעסקים קטנים יותר.

המדובר ברשת הצרכניות 'ברכת השם'. החנות הראשונה נפתחה לפני כ-13 שנה בצפת, ומאז הלכה והתרחבה. נפתחו סניפים נוספים בחצור הגלילית וביישוב אור הגנוז. הרשת התייחדה במחיריה הזולים, ובמשך שנים רבות נחשבה לחנות הדגל של צפת.

בחודשים האחרונים החלו הבעיות לצוץ. המשכורות לעובדים קוצצו ביותר מחצי, ובמקום כסף נתנו בעלי הרשת תווים לרכישת מוצרים בחנויות הרשת. לפני כחודש החריף מצבה של הרשת, ומספר ספקים הודיעו כי הם מפסיקים לספק סחורה לחנות, עד שיוסדר נושא התשלום.

אתמול (ג'), הגיעה הרשת לסוף דרכה והכריזה על פשיטת רגל, כשהיא משאירה אחריה חובות של כ-10 מיליון שקלים, ו-70 עובדים מחוסרי עבודה. יצוין כי הרשת הקפידה להעסיק דווקא עובדים חרדים, ורבים מעובדיה הם מתושבי צפת.

עיקר חובות הרשת הם לספקים. בין הספקים שנפגעו ניתן למנות את חברת 'תנובה', 'פאר לי', 'שטראוס' ואוסם.

אמש, כשנודע על פשיטת הרגל של הרשת, הגיעו רבים מעובדי הרשת אל החנויות, והחלו בבזיזת הסחורה. מספר ספקים קטנים מאיזור הצפון הגיעו גם הם להשתתף בבזיזת הרשת. במשך מספר שעות עשו אנשים בחנויות ככל העולה על רוחם, עד שהגיעה המשטרה ופיזרה את הקהל הרב שהתאסף במקום.

העובדים ברשת מספרים היום בכאב על המקום שקרס. לטענתם מנהלי הרשת היו מנהלים הוגנים מאוד, והתייחסו ביחס אבהי כלפי העובדים. " המנהל לא אשם. הוא איש", אמרו העובדים.

עובדי הרשת בטוחים שהמנהלים יעשו ככל אשר לאל ידם, בכדי להחזיר את הרשת לפעילות, ואת העובדים לעבודתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}