י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

נחנך בית כנסת והוכנס ס"ת במטה 'בנק הפועלים'

במעמד רבנים וראשי בנק הפועלים הוכנס ספר תורה בבנין ההנהלה בתל אביב. דני דנקנר, יו"ר מועצת המנהלים: "אנו מעבירים מסר של חיבור ובניית גשר בין עולם הרוח לעולם החומר"

נחנך בית כנסת והוכנס ס"ת במטה 'בנק הפועלים'

מאות מעובדי בנק הפועלים, מכל רחבי הארץ, ובראשם דני דנקנר, יו"ר מועצת המנהלים, חברי הנהלת הבנק, יו"ר ועד העובדים, מנהלי אזורים ומוזמנים, השתתפו במעמד חנוכת מקום תפילה מהודר, בבניין ההנהלה הראשית, במגדלי רובינשטיין בתל אביב.

במעמד שולבה חגיגת סיום כתיבת ספר תורה והכנסתו למקום התפילה. את המעמד כיבדו בנוכחותם הרב הראשי לתל-אביב יפו, הגרי"מ לאו, הרב הראשי לחולון וחבר מועצת הרבנות הראשית הגר"א יוסף והרב חיים דוד קובלסקי, מייסד "מאורות הדף היומי".

לאחר תפילת מנחה חגיגית ברחבת הבנק, בהשתתפות מאות איש, הוזמנו הרבנים, מנהלי הבנק ואחדים מן העובדים להשלמת אותיות ספר התורה.

בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה, אותיות המילה "ישראל", כובד הגרי"מ לאו. בדברים שנשא לאחר גלילת הספר הקדיש לנצחיות התורה לאורך אלפי שנות ההיסטוריה היהודית. בהמשך דבריו עמד על דברי חז"ל "משנכנס אדר מרבים בשמחה". לכאורה, על-פי השתלשלות האירועים בחודש אדר בדורם של מרדכי ואסתר מן הדין היה לומר, כי משנכנס אדר מרבים בתפילה. הן בני ישראל, באותו דור, עמדו בסכנת כליה והשמדה, מנער ועד זקן, טף ונשים כאחד – ואם-כן מה לשמחה זו "משנכנס אדר". על פי רעיון המופיע בספרי חסידות הסביר הגרי"מ לאו שיהודי שושן, למרות הסכנה הגדולה שריחפה על ראשם לא איבדו את אמונתם ותקוותם. "אפילו משנכנס אדר מרבים בשמחה מתוך אמונתם בהקב"ה. עם ישראל הוא עם מאמין, עם אופטימי, עם שאינו מאבד את אמונתו גם בשעות הקשות כשסכנה מאיימת על עצמם קיומו. על אף הצרות והקשיים, עם ישראל מאז היותו לעם דבק בתורה ושמח בשמחתה".

ספר התורה הוכנס למקום התפילה בתהלוכה מסורתית, בשירה ובריקודים, כאשר בראש התהלוכה מפזזים לכבודה של תורה הרבנים לצד מנהלי ועובדי הבנק. עם הכנסת ספר התורה להיכל נאמרו פרקי התהלים המסורתיים והגר"א יוסף, רבה של חולון, כובד בקביעת המזוזה כשלידו דני דנקנר, יו"ר מועצת המנהלים. בדבריו אמר הרב יוסף, כי יש סמליות וברכה רבה בקביעת מקום תפילה דווקא במוסד פיננסי, המבטא חומריות. "בעם ישראל גשמיות יונקת כוחה מהרוחניות והשילוב ביניהם יש בו עוצמה גדולה ומביא ברכה". את דבריו סיים באיחולי הצלחה, שגשוג וברכה לבנק הפועלים, מנהליו ועובדיו.

דני דנקנר, יו"ר מועצת המנהלים אמר כי, בהקמת בית כנסת בתוככי בניין הבנק, אנו מעבירים מסר של חיבור ובניית גשר בין עולם הרוח לעולם החומר. דווקא בעידן הגלובלי שאנו חיים בו מתבלט יותר ויותר המשקל של הערכים, האמונה והמחוייבות החברתית כבעלי השפעה חיובית על עולם עסקים.

מקום התפילה נחנך בתפילת ערבית חגיגית, כאשר בסיומה הוכרז על זמני התפילות המתקיימות מדי יום ביומו. לאחר התפילה נערכה סעודת מצווה בה נשאו דברים הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד "מאורות הדף היומי" ("מקום תפילה והכנסת ספר תורה במרכז עסקי זהו שילוב מתוק המבטא שלימות"), מר דוד לוזון חבר הנהלת הבנק ומהמשתתפים הקבועים ב"דף היומי" ("ועשו לי מקדש" בלשון רבים שכן בדברים ערכיים, בעניינים שבקדושה כולם שותפים. מקום התפילה מיועד לא רק לדתיים שבין עובדי הבנק, אלא לעובדים כולם. בית הכנסת הוא מקום של כולם"), מר ציון קינן המשנה למנכ"ל הבנק ("כעובד הבנק אני מרגיש גאוות יחידה לנוכח חנוכת בית הכנסת המהווה עדות מצויינת לעוצמה של הבנק והעובדים") וצארלי אמזלג יו"ר ועד העובדים ("התורה נותנת לנו את הכוונים וההדרכה המעשית כיצד להתנהג בכל עת ובכל מקום").

דברי הערכה לבנק הפועלים על היוזמה לייעד מקום לתורה ולתפילה בתוככי מגדלי הבנק שיגר למעמד הגרי"ד גרוסמן, רב מגדל העמק ומייסד רשת החינוך "מגדל אור".

את האירוע ניהל יואל כהן, מנהל יחידת שירותי רווחה בבנק, מיוזמי הקמת בית הכנסת ומהמשתתפים הקבועים בשיעור הדף היומי.

בבנייני הבנק אף מתקיים שיעור קבוע ב"דף היומי", שהוקם ע"י ארגון "מאורות הדף היומי" וכמגיד שיעור קבוע משמש הרב אייל כהן. לפני למעלה משנה ציינו משתתפי השיעור את סיום סדר מועד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}