י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"אל תהיה סגן שר" • חשיפה

ח"כ יעקב ליצמן קיבל הוראה מהאדמו"ר מגור: "אל תהיה סגן שר, או תפקיד עם אחריות מיניסטריאלית בממשלה". ליצמן דורש את ועדת הכספים. אם לא יקבל - יישאר ח"כ מן המניין

האדמו"ר מגור. ''ה'לב שמחה' גם התנגד לתפקיד סגן שר''
האדמו"ר מגור. ''ה'לב שמחה' גם התנגד לתפקיד סגן שר''

המלחמה על ראשות ועדת הכספים מאיימת לפלג בפעם-המי-יודע כמה את סיעת 'יהדות התורה'. הניצים המרים מפריחים לאוויר העולם (ולדפי העיתונים) דרישות חד-משמעיות בנוגע לראשות ועדת הכספים.

ח"כ יעקב ליצמן הודיע למקורביו כי ידרוש את ועדת הכספים בכל מחיר, וכי מבחינתו הדבר אינו נתון לפשרה. את אותה הודעה בדיוק הוציא ח"כ משה גפני מ'דגל התורה'. ליצמן כיהן מספיק שנים כיו"ר ועכשיו הגיע הזמן לפנות את הדרך למישהו אחר. מהיום לא יהיה מישהו אחד שיקבע בסיעה, אמר גפני בנחרצות.

מקורבי ליצמן הגיבו לדרישתו של גפני: "זה כמו שמנחם כרמל ידרוש את התפטרותו של משה גפני מהכנסת בטענה שהוא מכהן כבר הרבה שנים כחבר כנסת. אין בטענה הזו שום הגיון".

ממידע שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי דרישתו של ליצמן אינה מטעמי כוחנות גרידא. לפי המידע, לאחר הבחירות קרא האדמו"ר מגור לליצמן והורה לו כי אין לקחת תפקיד מיניסטריאלי במסגרת המו"מ הקואליציוני.

עוד בזמן אביו של האדמו"ר, בעל ה'לב שמחה' זצ"ל, קיבלו חברי הכנסת של 'הסיעה המרכזית' (אברמוביץ' ושפירא) הוראה מפורשת, שלא לקחת על עצמם תפקידי שרים או סגני שרים. הסיבה לכך היא כי מי שיושב בישיבות הממשלה, יש לו אחריות ישירה על חילולי שבת רבים, ועוד עבירות כאלו ואחרות, ההמתבצעים מכח הצבעות הממשלה. סיעת 'יהדות התורה' כולה אינה לוקחת תפקידי שרים מסיבה זו. אך האדמו"ר מגור אסר על נציגו לקחת גם את תפקיד סגן שר.

מחמת הוראת האדמו"ר, מתעקש ליצמן לקבל את תפקיד יו"ר ועדת הכספים - תפקיד שאינו מיניסטריאלי. ליצמן אמר מפורשות: "זה או זה או כלום. אני לא יכול לקחת תפקיד סגן שר".

האם טענה זו תחזק את כוחו בקרב מול 'דגל התורה'? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}