י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'אתנחתא' קואלציונית

בכנס יסוד פורום ציבורי למען מפעל החופש 'אתנחתא' לבנות 'בית יעקב' בישראל השתתפו רבים מהעסקנים החרדים. אתנחתא מהפוליטיקה לא הייתה שם, והויכוחים על משרד השיכון השתלבו בנאומי הח"כים

בנות 'בית יעקב'
בנות 'בית יעקב'

גם בימים אלו של תסיסה פוליטית רוחשת, מצאו שרי וחכ"י הציבור החרדי זמן לכינוס מיוחד למען איכות ימי החופש של בנות 'בית יעקב' בישראל. אולם איך לא. בין המשפטים בנאומים התגלגלו אמירות פוליטיות רבות בעלות משמעות לימים אלו של מו"מ קואליציוני.

ארגון 'אתנחתא' הוקם בשנים האחרונות על ידי ישעיהו ליברמן, המנהל את סמינר 'בית יעקב' בשכונת גאולה בירושלים, במטרה ליצור פעילויות נופש מגוונות ערכיות ואיכותיות לבנות 'בית יעקב' בישראל במהלך ימי החופש הארוכים.

מטבע הדברים, פעילויות אלו כרוכות בעלות כספית אדירה, ובמצב הכלכלה הנוכחית קשה להתבסס על תרומות בלבד מה שהביא את ליברמן להקמת פורום ציבורי למען הארגון.

ראשי רשויות, שרים חכי"ם ועסקנים התכנסו היום לבניני האומה בירושלים לכינוס היסוד לפורום הציבורי מתוך מטרה להעלות בו מיוחד בו רעיונות תקצוב לפעילות ברוכה זו לתועלת רבבות הורים ותלמידות 'בית יעקב בארץ'.

את האירוע הנחה חבר מועצת העיר ירושלים הרב שלמה רוזנשטיין.

ראשון הדוברים היה השר אלי ישי שדיבר על חשיבות הפעילות וכי אין ספק שראשי הרשויות יכולים לסייע רבות לתקצוב פעילות זו. הוא אמר- אני מכיר זאת היטב כשר פנים לשעבר. וכמובן שהוא לא התאפק והוסיף: ואולי גם בעתיד בעזרת ה'.

ח"כ משה גפני שעלה לדבר אחריו חיזק את דבריו של השר ישי כי הרבה תלוי ברצונם הטוב של ראשי הרשויות ו'הבטיח' בשם שר הפנים לעתיד -שכולנו יודעים מי הוא יהיה, בניגוד למי יהיה שר השיכון ויו"ר וועדת הכספים שעדיין יש ויכוחים לגבי זהותם.- אמר, שיעזור לפעילות ברוכה זו.

אורח הכבוד באירוע נגיד בנק ישראל מר סטנלי פישר פתח את דבריו ואמר שהוא נמצא אך ורק בזכות השר יצחק כהן שהזמין אותו לכנס. הוא הוסיף שכהן הוא חברו הטוב גם בדיוני הממשלה, ותמיד מעלה על פני כולם חיוכים רחבים. בנאומו דיבר, על מצב הכלכלה בעולם ובישראל ועל הפגיעה הקשה בעמותות עקב הירידה הדרסטית בתרומות. הוא סיפר שראה בעיתונים ציטוטים בשמו שמצב המשק בישראל טוב. "אולם שכחו להוסיף מילה אחת מדבריי. שהמצב בישראל טוב 'יחסית'".

הנגיד הזכיר את פעילותו הרבה להעלאת שער הדולר בישראל, מה שמסייע באופן ישיר גם לעמותות המתבססות על תרומות דולריות. והביע את תקוותו שהעמותות ישרדו ויחזיקו מעמד עד שיעבור הגל הכלכלי הקשה הנוכחי.

ראש עירית ירושלים ניר ברקת שהופיע אף הוא ונשא דברים באירוע, התקבל בחמימות מיוחדת על ידי כל אישי הציבור הנוכחים,

באירוע השתתפו בין השאר גם ראשי הרשויות: יעקב גוטרמן משב אבוטבול מאיר רובינשטיין ויצחק עידן. שר הדתות יצחק כהן ושר התקשורת אריאל אטיאס. שר הרווחה בוז'י הרצוג הרב יהשע פולק הרב אברהם יוסף ליזרזון הרב מנחם פרוש ובנו מאיר פרוש הרב ישראל איכלר ועוד עסקנים איש ציבור וראשי תנועות הנוער.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}