י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

באים בברית

ההתקדמות במו"מ בין המפלגות החרדיות לבין הליכוד, השאירה על השולחן את הבעיה הבוערת מכל: 'ברית הזוגיות'. ליברמן ישב עם ליצמן ומרגי, בעוד הגרי"ש אלישיב הורה על הקמת ועדת רבנים

אביגדור ליברמן. ''האווירה חיובית''. צילום: פלאש90
אביגדור ליברמן. ''האווירה חיובית''. צילום: פלאש90

הח"כים של המפלגות החרדיות עסוקים בימים האחרונים במשאים ומתנים קדחתניים. כל זאת במטרה לפתור את הבעיות המונחות על שולחן המשא ומתן. הבעיה הבוערת ביותר היא, כמובן, 'ברית הזוגיות'.

היום (ב) נרשמו מספר התפתחויות דרמטיות בנושא. תחילה הייתה זו פגישה בין חברי הכנסת החרדים (ליצמן ומרגי) לליברמן, שהסתיימה באווירה חיובית.

לאחר הפגישה אמר יו"ר ישראל ביתנו, כי המפגש עם נציגי המפלגות החרדיות התנהל באווירה טובה. "הפגישה הייתה באווירה טובה עם רצון למצוא פתרונות ולגשת באופן חיובי לפתרון הסוגיות שלנו ושל האחרות", אמר ליברמן. "חייבת להיות הבנה שיש רק דרך אחת: התחשבות זה בזה וניסיון לחפש מכנה משותף".

ליברמן אמר עוד: "יש רצון לעזור אחד לשני, גם בסוגיות שמטרידות אותנו, כמו עדיפות ליוצאי צבא ושירות לאומי, גיור וברית הזוגיות ושינוי שיטת הממשל". הוא העריך כי יהיה ניתן בסופו של דבר למצוא את המכנה המשותף. "אי-אפשר למצוא מאה אחוז של תשובות לכל דרישותנו, אבל יחד נחפש פתרונות לנושאים שהעלנו על סדר היום הציבורי. הסכמנו שנמשיך עוד השבוע בהידברות ובניסיון לשתף פעולה".

גם חברי הכנסת החרדים יצאו בהרגשה חיובית. הם הבינו מליברמן כי יסכים להגיע לפשרות מרחיקות לכת, שיסדירו את עניין החוק באופן סופי.

נקודה מעניינת: מי שייצג את סיעת ש"ס בפגישה הוא ח"כ יעקב מרגי. הסיבה לכך, אומרים גורמים בש"ס, היא כי אלי ישי הוא סדין אדום עבור ליברמן, שמאז הבחירות קיימת ביניהם מתיחות גדולה. כיוון שכך, העדיפו בש"ס לשלוח את יו"ר הסיעה לפגישה.

התפתחות נוספת הייתה הגעתם של חברי הכנסת של 'דגל התורה', בליווי מנחם כרמל, אל ביתו של הגרי"ש אלישיב, על מנת לדון בהתפתחויות בנושא 'ברית הזוגיות'.

הח"כים הציגו בפני הגרי"ש את פשרתו של הראשל"צ הגר"ש עמאר, לפיה החוק יחוקק רק עבור אזרחים שאינם יהודים, ויאסור באופן מוחלט נישואים אזרחיים של יהודים. הצעה זו פותרת בעיה של כ-100 אלף עולים, ותהווה הישג לאביגדור ליברמן, מבלי לפגוע בהלכה.

הגרי"ש אמר לח"כים להעביר את השאלה לידי ועדת רבנים בלתי תלויה שתדון בנושא, ורק לאחר שזו תגיש את המלצותיה, יפסוק מה לעשות. לאחר התייעצות עם האדמו"ר מגור הוחלט כי הרבנים שיעמדו בראשות הוועדה הם: הרב היישריק מטעם גור, והרב קסלר מטעמו של הגרי"ש אלישיב. גם הגראי"ל שטיינמן יצרף רב לוועדה המדוברת. הועדה צפויה להתחיל את דיוניה כבר בימים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}