י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השידוך תקוע, המו"מ מתקדם

בקרב על הדיור זכתה ש"ס: 'יהדות התורה' הפסידה את משרד השיכון ואת מנהל מקרקעי ישראל, אך תפוצה בתיק בכיר אחר. וגם: הקרב על ועדת הכספים ועל תפקיד יו"ר הסיעה מתחמם • כל הפרטים

משה גפני ויעקב ליצמן. מריבה על ועדת הכספים
משה גפני ויעקב ליצמן. מריבה על ועדת הכספים

הדיונים הקואליציוניים מתקדמים. לאחר הפגישות הראשונות בין הסיעות, עברו הצדדים, כמקובל בכל שידוך, לדון על כסף. גם המשוכה הזו עברה בשלום, לאחר שראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, העניק חבל ארוך לציבור החרדי, הזקוק נואשות לצאת ממימי המיתון העכורים הבאים עלינו לרעה.

גם הערב (ב') ממשיכים המגעים בנושאים תקציביים. צוותי המו"מ של הסיעות החרדיות נפגשים עם אורי יוגב, מי שהיה בעבר הממונה על התקציבים באוצר, ואחראי מטעם הליכוד לנושאים הכספיים מול המפלגות החרדיות.

מהמפלגות החרדיות הגיעו לפגישה הח"כים ליצמן, גפני ופרוש, והשרים נהרי ואטיאס. הפגישה מתקיימת במלון 'מצודת דוד' בירושלים, ובמהלכה אמורים הצדדים להגיע לסיכומים בנושא הקצבאות. לצורך כך צורף לפגישה גם יוחנן שטסמן, מי שכיהן בעבר כיו"ר הביטוח הלאומי, ונחשב כמקורב מאוד לראשי סיעת ש"ס.

כמו בכל שידוך, גם נושא הדיור עלה לשולחן הדיונים. אך השידוך בין האשכנזים לספרדים לא עלה יפה, ובמלחמה על הדיור של הזוג הצעיר - זכתה ש"ס. היא זו שתקבל את תיק השיכון, כולל מנהל מקרקעי ישראל. ממש שידוך מהחיים האמיתיים. אבל הפעם הספרדים הם שלוקחים את כל הקופה.

סיעת 'יהדות התורה' תפוצה בתיק בכיר אחר, ככל הנראה בתחום החינוך, שם תקבל סמכויות מורחבות, וכמובן את ועדת הכספים. זאת לצד עוד צימוקים כאלו ואחרים.

אלא שהבעיה האמיתית אינה מול השלטון החדש. כרגיל, הבעיות הפנימיות הן בעוכריה של המפלגה המשוסעת.

לוז הסכסוך הוא ועדת הכספים. מקורבים ליעקב ליצמן הודיעו: אם אין ועדת כספים - אנחנו שורפים את המועדון. הווי אומר: הדבר אינו נתון למשא ומתן. על פי ליצמן, ועדת הכספים, היא לא משאת חייו, אולם גדולי הדור עמם התייעץ הורו לו, באופן חד-משמעי, שלא להתפשר בנושא זה.

הבעיה היא שח"כ משה גפני אומר את אותן מילים בדיוק. כולל ההדגשה על ה"הוראה של גדולי הדור". מקורבים לליצמן אומרים לאתר 'בחדרי חרדים': "הדרישה של גפני היא ממש מגוכחת. כל הטענה שלו היא שליצמן כיהן הרבה שנים ועכשיו הוא רוצה. זה בדיוק כמו שמנחם כרמל יציב דרישה שגפני יתפטר, כי הוא נמצא כבר הרבה שנים במערכת. אין לדרישה הזו כל תוקף, והיא ממש שערורייתית".

מי יתקפל קודם? אין לדעת.

רמז לעתיד אולי אפשר לקבל מהדרישה שהעלה גפני בפני צוות המשא ומתן של הליכוד, לקבל שני חברים בוועדת הכספים. מי שרוצה, יכול ללמוד מכך על התקפלותו של גפני מהקרב על תפקיד היו"ר, אך מאידך, על רצונו להיות מעורב גם הוא בוועדת הכספים.

ואם לא די בכך - המאבק על יו"ר המפלגה לא נגמר.

מקורבי ליצמן אומרים, כי הוא יסכים לוותר על תפקיד היושב ראש, רק בתנאי שהתפקיד יישאר בידי 'אגודת ישראל'. כפי שפרסמנו באתר 'בחדרי חרדים', ליצמן מעוניין לחבק את מאיר פרוש. יש שיקראו לזה חיבוק דב, אך מכלל חיבוק לא יצא. החיבוק המפתיע למאיר פרוש, באמצעות דרישת ליצמן להפקיד בידי ראש סיעת 'שלומי אמונים' את תפקיד יושב ראש הסיעה, נובע מרצונו של ליצמן להעביר בישיבת המועצה באגודת ישראל, דרישה לכל התפקידים בבת אחת. כלומר, ליצמן יעמיד להצבעה את מועמדותו לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, כאשר יחד עם הצעה זו יעמיד את מועמדות פרוש לתפקיד יו"ר הסיעה.

קשה להאמין שיהיה מישהו שיתנגד להצעה מעין זו.

אך ב'דגל התורה' לא מתכוננים לוותר על התפקיד. גורמים ב'דגל' אומרים לאתר 'בחדרי חרדים': "התפקיד הזה מגיע ל'דגל', הוא היה מספיק שנים בידי 'אגודת ישראל' - ועכשיו תורנו".

אותו גורם מוסיף ואומר: "את התפקיד יקבל ככל הנראה מישהו שאינו מן המערכת הפוליטית. יכול להיות שיהיה זה דווקא אישיות רבנית, עוד נכונו הפתעות רבות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}