י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תקופת העבודה המזכה בדמי אבטלה קוצרה ב-3 חודשים

האוצר, משרד הרווחה והביטוח הלאומי הסכימו: תקוצר התקופה המאפשרת למובטלים לקבל דמי אבטלה מהביטוח לאומי - מ-12 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים ל-9 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים

לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקה


משרד האוצר, משרד הרווחה והביטוח הלאומי הסכימו על קיצור תקופת העבודה המזכה בדמי אבטלה. קיצור התקופה ייעשה בהוראת שעה, עד שהכנסת ה-18 תתחיל לפעול ותהפוך את הוראת השעה לחקיקה ראשית.

לפי אתר 'דה מרקר', ערב פיזור הכנסת ה-17 החליטה ועדת הרווחה כי קיצור התקופה המאפשרת למובטלים לקבל דמי אבטלה מהביטוח לאומי - מ-12 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים ל-9 חודשי עבודה ב-18 החודשים האחרונים - תיעשה בחקיקה ראשית, כפי שדרשו משרדי הרווחה והביטוח הלאומי. האוצר, מנגד, ביקש שקיצור התקופה ייעשה בהוראת שעה.

עם זאת, מאז שקיבלה ועדת הרווחה של הכנסת את ההחלטה עברו כמה שבועות בהם תקופת העבודה לזכאות לא קוצרה, כך שמובטלים רבים, לא קיבלו מענקי אבטלה. נציגי האוצר טענו כי מכיוון שהכנסת התחלפה והכנסת הנוכחית עדיין לא החלה בעובדתה, שינוי המצב בחקיקה ראשית עשוי לקחת כמה חודשים. כיוון שכך, הציע האוצר כי השינוי ייעשה בהוראת שעה, ורק בהמשך ישונה המצב בחקיקה.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, בירכה על עמדת האוצר, ואמרה כי העיקר הוא שהשינוי ייעשה מיד. במשרד הרווחה אמרו כי אם האוצר שינה את עמדתו והוא מוכן לשינוי המצב בחקיקה ראשית, גם אם בעוד כמה שבועות, גם הם יברכו על ההחלטה.

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}