י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הכסף בדרך

'צוות 100 הימים' וצוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד ממליצים: קצבאות הילדים יוגדלו בעשרות אחוזים. התוכנית המתקנת של נתניהו היא רב שנתית. מרב הגידול יהיה בילדים השני והשלישי

ביבי עם ח"כ גדעון סער וח"כ סילבן שלום. מי יהיה שר האוצר? צילום: אלי שקד
ביבי עם ח"כ גדעון סער וח"כ סילבן שלום. מי יהיה שר האוצר? צילום: אלי שקד

ממשלת נתניהו תגדיל בעשרות אחוזים את קצבאות הילד הראשון, השני והשלישי וייתכן כי גם את זו של הילד הרביעי. מרב הגידול יהיה בילדים השני והשלישי. לא יוגדלו קצבאות הילד החמישי ואילך. כך עולה, לפי אתר 'דה מרקר', מהמלצות צוות 100 הימים של הליכוד וצוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד.

שני צוותים מגבשים את תוכנית הפעולה הכלכלית של הממשלה החדשה: צוות בראשות ח"כ יובל שטייניץ, בו חברים גם ח"כ גלעד ארדן, פרופסור עוזי ארד, איש העסקים איזי תפוחי - שאף הוזכר כמועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה הבא וכן יועצו האסטרטגי של נתניהו, רון דרמר - מכין את תוכנית העבודה של הממשלה ב-100 הימים הראשונים לכהונתה. הצוות מתכוון להציג את תוכנית מאה הימים בפני ראש הממשלה המיועד ביום רביעי הקרוב. במקביל לצוות זה פועל צוות המו"מ הקואליציוני, בראשות ח"כ גדעון סער.

על פי דרישת הסיעות החרדיות והדתיות שיצטרפו לקואליציה, מגבשים אנשי נתניהו רפורמה בקצבאות הילדים. הרפורמה תגדיל את הקצבאות בעשרות רבות של אחוזים, ואולי אף יותר.

בעת כהונתו של נתניהו כשר האוצר, בשנים 2003-2005, הוא ערך קיצוץ חד בקצבאות, שפגע מאוד במשפחות ברוכות ילדים. התוכנית המתקנת של נתניהו היא רב-שנתית - והקצבאות יגדלו בהדרגה. הן יינתנו רק לילדים הראשון, השני והשלישי. התנאי להגדלת הקצבאות הוא שהיקפן לא יעיק באופן משמעותי על תקציב המדינה. לפיכך ברור כי קצבת הילד הראשון תגדל פחות מקצבת שאר הילדים. לפי התכנית, אם לאחר הגדלת הקצבאות לשלושת הילדים הראשונים יישאר כסף, תוגדל גם קצבת הילד הרביעי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}