י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מפגש פסגה ליברמן-החרדים

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ונציגי המפלגות החרדיות והדתיות ייפגשו היום ל'ועידת דת ומדינה', בניסיון לפתור את המחלוקות על 'ברית הזוגיות' והגיור, בדרך לממשלת נתניהו

ליברמן בכותל. צילום: פלאש90
ליברמן בכותל. צילום: פלאש90

אביגדור ליברמן יודע שכדי להיות חלק מממשלת נתניהו הוא ייאלץ להתפשר על דרישותיו בתחום הדת והמדינה. כיוון שכך, הוא יזם פגישה עם נציגי המפלגות הדתיות והחרדיות, במטרה לגשר על הפערים ביניהם ולהתקרב להקמת קואליציה.

לפי דיווח בעיתון 'מעריב', יו"ר ישראל ביתנו יכנס היום "פגישת פסגה‭,"‬ אליה הוזמנו נציגי כל המפלגות החרדיות והדתיות, בניסיון להגיע להסכמות על הדרישות של ליברמן בעניין ברית הזוגיות ומתן הקלות לעולים בתחום הגיור.

לפגישה, שתתקיים בכנסת, יגיעו פרט לליברמן נציגיהם של ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי. המפלגות הדתיות רואות את עצמן כגורם מגשר בוויכוח בין הצדדים.

לפי 'מעריב', ליברמן הוא זה שיזם את הפנייה למפלגות החרדיות, כדי להגיע להסכמה שלא במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הרשמי. הסכמות בין המפלגות יזרזו את החתימה על ההסכמים הקואליציוניים.

בנושא ברית הזוגיות דורש ליברמן פתרון לכל 320 אלף מנועי החיתון, שאינם יכולים להינשא בישראל בנישואים דתיים ונאלצים להינשא בחוץ לארץ. ש"ס מוכנה, בהכוונת הגר"ע יוסף, להתפשר ולאפשר נישואים אזרחיים בישראל רק בין לא יהודים ללא יהודים. קבוצה זו מונה כמאה אלף איש מיוצאי ברית המועצות לשעבר. לא ברורה עדיין עמדתה הסופית של יהדות התורה לגבי פשרה זו.

ההערכה בש"ס ובליכוד היא כי ליברמן יסכים לבסוף לפשרה הזו, שגם מנפקת לו הישג וגם איננה חורגת מהסטטוס קוו בענייני דת ומדינה - מה שיאפשר למפלגות החרדיות להסכים לה.

סוגיה נוספת שתעלה היום בפגישה היא ההקלות שישראל ביתנו דורשת עבור מתגיירים. כפי שכבר אמר ח"כ עוזי לנדא בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', ישראל ביתנו דורשת להעביר את הטיפול בעניין הגיור לרבני הערים. בש"ס מוכנים ללכת לקראת העולים המעונינים להתגייר ולהציע הקלות ביורוקרטיות. אולם בעניין זה יהדות התורה איננה מוכנה לפשרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}