י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"איני יכול עוד"

הרב יצחק רביץ, המפעיל רשת כוללים בביתר עלית, הודיע לאברכים: "הכולל ייסגר, אין באפשרותי להחזיק אותו". מקורביו: "לאחר שהפסיד את הסגנות הוא לא מסוגל מוראלית להמשיך. פגעו בו"

פגיעה מורלית. יצחק רביץ (משמאל). צילום: אליהו הלוי
פגיעה מורלית. יצחק רביץ (משמאל). צילום: אליהו הלוי

פרשת הסגנות בביתר עלית ממשיכה להתסיס את המערכת בעיר.

תקציר הפרקים הקודמים, עבור הצופים שהצטרפו להצגה זה עתה: בבחירות שהתקיימו בעיר ביתר עלית לפני קצת יותר משנה, הובסה 'דגל התורה' (בראשות ראש העיר הקודם, יצחק פינדרוס), ואת חבל השלטון תפסו אנשי 'שלומי אמונים' (בראשות ראש העיר הנוכחי, מאיר רובינשטיין) וסיעת ש"ס.

למרות ההפסד, הסכים ראש העיר המנצח, מאיר רובינשטיין, להעניק סגנות אחת ל'דגל'. סגנות בשכר, כמובן.

בעקבות ההבטחה, בסניף 'דגל התורה' המקומי החלה התככנות לפעול. בנו של חבר הכנסת אברהם רביץ ז"ל, הרב יצחק רביץ, המחזיק רשת של כוללים בעיר, כאשר במקביל הקים מוסדות רבים, דרש לקבל את הסגנות מתוקף היותו הבכיר ביותר ב'דגל התורה', לאחר לכתו של פינדרוס לירושלים. מולו התייצב יוסי שטרית, נציג 'מרביצי', ודרש את התפקיד מתוקף אי אלו הסכמים פנימיים.

בסניף המקומי הוחלט על עריכת בחירות פנימיות, שיקבעו מי יקבל את הסגנות. יצחק רביץ סיפר בשעתו לאתר 'בחדרי חרדים', כי ערך סיבוב אצל חברי הסניף המקומיים (שחלק גדול מהם לומד ברשת הכוללים שהוא מחזיק), ואלה הבטיחו לו רוב מוחץ בהצבעה.

אך מסתבר שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. משנפתחה הקלפי התברר כי שטרית זכה ל-18 קולות מול 13 שקיבל רביץ. רביץ זעם על ההפסד. כמי שבא מבית המושתת על אמון באנשים, לא הבין איך זה קרה לו, אחרי שרוב החברים הבטיחו כי יצביעו עבורו.

אך מינוי שטרית עבר מאז גלגולים לא מעטים, שכן סיעת ש"ס המקומית הטילה וטו על מינוי שטרית לתפקיד סגן ראש העיר. כך נסחב לו הדבר מספר חודשים. בזמן הזה, פעל רביץ על מנת להצריח מחדש את הראשים ולקבל את המינוי.

ביום חמישי האחרון נראה היה שהסיפור הגיע לסופו. לאחר ששטרית התחייב על מספר דברים (מחמת כבודם לא נביא את רשימת הדרישות) לאנשי ש"ס, הסירו האחרונים את הווטו - ואושר תפקידו כסגן ראש העיר, נראה היה כי הכל בא על מקומו בשלום.

אך מסתבר שיש מי שלקח את הדברים צעד אחד קדימה.

ביום חמישי האחרון נכנס הרב יצחק רביץ לכל הכוללים שהוא מחזיק, והכריז בצורה חד-משמעית: הכוללים יסגרו, אין ביכולתי להחזיק אותם יותר.

מקורבי הרב רביץ מסבירים לאתר 'בחדרי חרדים' את הצעד המפתיע: "אין זה סוד שבתקופה האחרונה מלאכת גיוס הכספים נעשתה לבלתי אפשרית. המצב הכלכלי מקשה מאוד. עד היום הרב רביץ פעל במסירות נפש של ממש על מנת להמשיך את החזקת הכוללים. ביום חמישי האחרון, לאחר ששטרית קיבל את המינוי, הדבר פגע בו בצורה מוראלית קשה. 12 שנה הוא עובד למען תושבי העיר בהתנדבות, וכשמגיע הרגע לגמול לו טובה, מסובבים סכין בגבו. הוא איש שחונך על הכרת הטוב. הוא לא מסוגל להמשיך. זאת ועוד, מינוי הסגן היה יכול להביא לרב רביץ פרנסה בעודו טורח למען תושבי העיר, ואם הללו לא השכילו לעזור לפטרונם בשעת צרה, אין להם להלין אלא על עצמם".

• ובמה אשמים האברכים?

"זה לא עניין של אשמים. הוא פשוט לא מסוגל מוראלית להמשיך. והוא לא שוכח שחלק גדול מהאברכים שלומדים אצלו בכולל הצביעו נגדו בסניף המקומי. הוא איש שלא יכול לראות עוול".

יוסי שטרית אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מעוניין להגיב עד לאחר קבלת המינוי. רביץ הוא חבר טוב שלי, ואני אעזור לו ככל שאוכל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}