י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מודיעין עילית. עד מאה ועשרים

למודיעין עילית אין בית קברות ואין הסדרי קבורה בערים אחרות. סגן ראש העיר: "לא יתכן שהמדינה לא תדאג לנו". דובר העירייה: "מתנהלים מגעים עם מנהל מקרקעי ישראל, על מנת שאלו יקצו שטח"

בית קברות. צילום: אילוסטרציה
בית קברות. צילום: אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

ביום שישי האחרון צפה ועלתה שוב בעיית המחסור במקומות קבורה בעיר שבין בני-ברק לירושלים - מודיעין עילית.

שני תושבים שנפטרו ביום שישי - האחד בן 68, והשני ילד בן 8 - אילצו את עסקני העיר להיכנס לפעולה מהירה, כדי להביא לקבורתם לפני כניסת השבת. "אלא שכמו תמיד במקרים דומים, אנו נתקלים בקירות אטומים, באין מקום קבוע לקבור בו את הנפטרים", מספר אחד מהעסקנים אשר הוזעק בצהרי יום שישי כדי לטפל בדחיפות בנושא.

כידוע, נבנתה העיר מודיעין עילית בידי זכיינים, שלא כערים אחרות בהן דואגת המדינה לשטחי ציבור ולמקומות קבורה. יחד עם זאת, גם בערים בהן קיים בית קברות, לא פעם מופנים המתים לקבורה בעיר סמוכה, וזאת לאחר קביעת הסדר מתאים בין הגופים השונים. "כך, למשל, תושבי בני-ברק מופנים לבית העלמין 'ירקון'. אולם למודיעין עילית אין למעשה מקום עמו היא נמצאת בהסדר, וזה גורם את הבעיות החוזרות ונשנות", מסביר אותו עסקן. "לפני זמן מה הגיע הביטוח הלאומי להסדר זמני עם החברא קדישא בירושלים, ואשר על פיו תאושר קבורת תושבי מודיעין עילית בשטחה, אולם באופן מעשי הדבר אינו מתבצע, בשל בעיות טכניות של מחסור במקום וצפיפות".

רק לאחר שעות של תחנונים, הצליחו עסקני העיר להשיג את הסכמת בית הקברות הירושלמי לקבורת שני הנפטרים.

בשיחה עם סגן ראש עיריית מודיעין עילית, הרב יעקב וולנשטיין, ממקימי ארגון זק"א המקומי, ומי שמטפל בנושא החברא קדישא במודיעין עילית, הוא מסכים כי מדובר בבעיה כואבת במיוחד. "לא פעם מתעכבות הלוויות המקומיות במשך שעות, ורק בגלל שצריך להגיע לפתרון מתאים. לא יתכן שהמדינה לא תדאג לתושבי עיר בישראל למקום קבורה, כפי שהיא דואגת לשאר אזרחיה. קשה להאמין שהמנהל יוכל לאתר קרקעות מתאימות למקום קבורה כאן בעיר, אבל אפשר בהחלט להגיע לסיכומים עם עיר אחרת בה קיים בית קברות, כפי שהדבר מקובל בשאר ערי הארץ. אין שום סיבה שתושבי מודיעין עילית יופלו לרעה בקטע הזה".

דובר עיריית מודיעין עילית, יחיאל סבר, אומר: "הנפטר המבוגר בן ה-68 הינו תושב ירושלים, שהביע את רצונו להיקבר בירושלים. לאחרונה עבר לעיר מודיעין עילית, בכדי לגור בסמיכות לילדיו, אך היה במשך כל השנים תושב ירושלים.

"מלבד זאת, יש הסדר עם החברא קדישא ומשרד הדתות, שנפטרי מודיעין עילית ייקברו בירושלים. בד בבד, מתנהלים מגעים עם מנהל מקרקעי ישראל, על מנת שאלו יקצו שטח באיזור המרכז שישמש כאזור קבורה עבור תושבי העיר. אין לשכוח כי העיר היא עיר צעירה, וברוך ה' אין בה נפטרים רבים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}