י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עדות פסולה

התפתחויות בפרשת אליאור חן: האם המתעללת תהיה עדת מדינה נגד אליאור חן וחבורתו. וגם: מה איים יוסף שניידר, עוזרו של הגרמ"ש קליין, על עו"ד מרדכי ציבין בפרשת חן • פרסום ראשון

אליאו חן. איור: מעריב
אליאו חן. איור: מעריב

פרשת המתעלל אליאור חן: בחודשים האחרונים התנהלו חילופי מכתבים בין עורך הדין מרדכי ציבין, מי שייצג בעבר את אליאור חן בכל הקשור למניעת הסגרתו מברזיל לישראל, לבין הגרמ"ש קליין.

סיפור הדברים החל לאחר שהגיעה שאלת הרב איליוביץ' מברזיל, על היחס אותו צריך לתת לאליאור חן, הנמצא בברזיל, לאחר שנמלט לשם מישראל. הגרמ"ש קליין השיב כי לאחר התייעצות עם הגר"ש וואזנר, הוא מורה שחן הינו מזיק, וכי יש לעשות הכל בכדי "למנוע היזקו".




מכתבו של הגרמצילום: מכתבו של הגרמ
מכתבו של הגרמ''ש קליין. ''יש להרחיק היזקו''


במכתב ששיגר עו"ד ציבין אל הגרמ"ש קליין, הוא מתרעם על כך שלחן נעשה משפט שדה, מבלי לשמוע את שני הצדדים. הוא מוסיף שהדבר יגרום לקושי גדול באסיפת הכספים למען יצוגו המשפטי, זאת לאור פרסום מכתבו של הגרמ"ש בכל הקהילות היהודיות בעולם. ציבין מוסיף וכותב: מכיוון שבמכתב לא נכתב שמו של אליאור חן מפורש, הוא מבקש להוציא מכתב הבהרה שהדברים אינם אמורים כלפיו.

אך באם הדברים מכוונים כלפי חן, הוא מעוניין להיפגש עם הרב, כדי למסור כמה פרטים בקשר לנושא המדובר.



לאחר מכן שלח ציבין מכתב נוסף, בו הוא קובל על כך שלא ניתן מענה למכתבו הראשון. הוא ממשיך וכותב, כי באם לא תהיה התיחסות למכתבו, הרי שמשפחת חן תיאלץ לנקוט באמצעים, כולל דין תורה, נגד הגרמ"ש קליין, על הפירסום שגורם להם נזק.

במכתב תשובה, שנכתב על-ידי יוסף שניידר, עוזרו של הגרמ"ש קליין, הוא כותב: יש הרגשה שאתה מנהל את המאבק בכדי לגייס כסף בעבור שירותיך, וחבל שהינך מתנהג כך בתור עורך דין. שניידר ממשיך וכותב: באם לא תפסיק להטריד אותנו, נדאג לפרסם את המכתב שלך בכל העיר", ומסיים באיום מוסווה: "אם פניך למלחמה תשאל קצת עלי לפני שהינך נכנס למבוי סתום".

בזאת נגמרת חליפת המכתבים, ומכתבו של הגרמ"ש בעינו עומד.

מכתב התשובה מעוזרו של הגרמצילום: מכתב התשובה מעוזרו של הגרמ
מכתב התשובה מעוזרו של הגרמ''ש קליין


בתוך כך, היום (א') חלה התפתחות דרמטית בפרשת ההתעללות.

האם שבילדיה התעללו חן וחבורתו, הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו היא תידון לחמש שנות מאסר בפועל, ובתמורה לכך תהיה עדת מדינה נגד אליאור חן וחסידיו, שהואשמו יחד איתה, וכן תודה בחלק מהעבירות שיוחסו לה.

חן ואנשיו מואשמים שביצעו 'תיקונים' בילדים, על פי הוראת חן. תיקונים אלה כללו טלטולים, הכאות, כפיתה, שריפת איברים והאכלת הילדים בצואה. כתוצאה מהמעשים איבד אחד הילדים את הכרתו והוא מאושפז עד היום בבית חולים, במצב אנוש. ילד אחר נכווה קשות ולאחיו נגרם שבר בזרוע.

גזר דינה של האם יידחה עד לאחר שתעיד נגד נאשמי הפרשה האחרים: אליאור חן, דוד קוגמן, אברהם מסקלצ'י ושמעון גבאי. עם זאת אישור ההסדר נתון בידיו של בית המשפט, שאינו מחוייב לכבד אותו ויכול להטיל גם עונש חמור יותר.

מהסדר הטיעון שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים על-ידי סנגוריה של האם, עולה כי הפרקליטות הסכימה להשמיט מכתב האישום המתוקן בו הודתה האם את העבירות החמורות של ביצוע מעשי התעללות בילדיה, במו-ידיה. כמו כן הוצא מכתב האישום הסעיף בו נטען כי היא השתתפה, עם אחרים, בהכאת בנה המאושפז כיום חסר הכרה בבית חולים. אישום זה יוחס רק לחסידי חן הנאשמים עמה.

האם גם לא תורשע בהשתתפות, יחד עם הנאשמים האחרים, בגרימת כוויה ברגלו של בנה כשקירבו אליו תנור חשמלי. מהסדר הטיעון ומהעבירות בהן הודתה האם עולה כי בעצם - בניגוד לכתב האישום המקורי - היא לא השתמשה מעולם, בעצמה, בשום מעשה אלימות כלפי ילדיה, אלא היא תורשע בכך שנמנעה מלדווח על מעשי האלימות שביצעו אליאור חן וחסידיו.

האם הודתה ותורשע בהזנחת הילדים. כמו כן, היא תורשע בשיבוש מהלכי משפט, בכך שאחרי שנודע לה על הכוויה שגרמו אנשיו של חן לבנה, היא מסרה בחקירתה כי הכוויה נגרמה בשל שריפה שפרצה בדירתה ולא כתוצאה מהתנור החשמלי שהוצמד לילד, ושעל כך ידעה.

בשבוע שעבר דחתה שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, את הערר שהגישה האם המתעללת על החלטת בית המשפט המחוזי בעיר להשאיר אותה במעצר עד תום משפטה. האם עצורה כבר תשעה חודשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}