י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

החורף הגיע, ובינתיים נשאר

מאה מילימטרים של גשם ירדו באזור הצפון, שלג מכסה את החרמון וסופות רעמים וברקים צפויות גם הלילה. שלג צפוי לפנות בוקר גם בירושלים, אך לא ייערם. ההפוגה תגיע מחר בערב

שטפונות בגבעת עדה. צילום: ראובן קסטרו
שטפונות בגבעת עדה. צילום: ראובן קסטרו



סערה בסוף החורף: הסופה שהגיעה לאזור היכתה בכל רחבי המדינה - מהצפון ועד הדרום, ונתנה טעימה אחרונה של חורף, רגע לפני שמגיע האביב. החזאי צחי וקסמן ממטאו-טק מבטיח כי זה לא הסוף - במהלך הלילה יתגברו הגשמים, ויימשכו גם מחר. בצהריים תיחלש הסערה, והגשמים יתמעטו.

מאז תחילת המערכת, ביום שישי לפנות בוקר, הגשם ירד ללא הפסקה מחדרה וצפונה. במרכז ובדרום הייתה הפוגה בגשמים בשעות הבוקר, אך ההפוגה הגיעה לקיצה והגשמים התחדשו בצהריים.

גשמים רבים ירדו בסוף השבוע, בעיקר בצפון ובמרכז, שלוו במטחי ברד ובמשבי רוח חזקים. בים התיכון התנשאו הגלים לגובה של 7 מטרים. בלילה ובבוקר היו שיטפונות במדבר יהודה. שלג כבד ירד בחרמון מתחילת הסערה והתווסף יותר מחצי מטר שלג. השלג מוסיף לרדת גם כעת. כמויות מעטות של שלג ירדו בסוף השבוע גם בצפון הגולן ובפסגת הר מירון.

החזאי צחי וקסמן סיפר כי מאז שהחלה המערכת ועד אחר הצהריים, נרשמו כמויות משקעים מכובדות: בצפון רמת הגולן בגולן ובגליל 60-100 מילימטרים, בחיפה 73, בנתניה 50, בתל-אביב 60, בירושלים 64, בלכיש 54 ובבאר שבע 2 מילימטרים בלבד. כנראה שגם מערכת הגשמים הזו לא תספיק. ממטאו-טק נמסר כי ברוב האזורים, ירדה מתחילת החורף 60-80 אחוזים מכמות המשקעים השנתית.

שטפונות בכרם מהרצילום: שטפונות בכרם מהר
שטפונות בכרם מהר''ל. צילום עודד שוורץ


התחזית לימים הקרובים

הגשמים יתגברו בלילה וצפויה עוד כמעט יממה של סערת גשמים, שתלווה בכמויות גשם גדולות. יש חשש להצפות. הגשמים יתפשטו עד הנגב והערבה, וירדו אף באילת, ומחר תהיה באזור סכנה חמורה לשיטפונות. כמויות המשקעים יוסיפו להיות גבוהות: עשרות מילימטרים מבאר שבע וצפונה. בחרמון יוסיף לרדת שלג. שלג יירד גם בצפון הגולן, ייתכן שלג גם בפסגות ערי הצפון והמרכז (ירושלים), בעיקר לפנות בוקר.

מחר בצהריים תיחלש הסערה וכמויות הגשמים יפחתו. ביום שני יתמעט הגשם, אך יוסיף לרדת מדי פעם בצפון ובמרכז. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל. בירושלים ובצפת 5 מעלות בצהריים, בתל-אביב 14, באילת 17, בבאר שבע 12 ובמצפה רמון 5. מעלות. ביום שלישי צפוי גשם מקומי בצפון ובמרכז.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}